ارزش های انقلاب اسلامی باید در جامعه تبیین و نهادینه شود

امام جمعه زنجان گفت: اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی باید در جامعه تبیین و نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)از زنجان، آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه شهر زنجان، با بیان اینکه اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی باید در جامعه تبیین و نهادینه شود، افزود: انقلاب اسلامی تحولی بزرگ و بی نظیر در جهان رقم زد و باعث شد معادلات جهانی و منطقه ای دگرگون شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در مقطع حساس از تاریخ جهان به وقوع پیوست، افزود: زمانی که قدرت‌ها شکل گرفت، دو قدرت بر دنیا حاکم شد. یک قدرت با تفکر سرمایه‌داری و امپریالیستی به نام غرب و قدرت دوم با تفکر سوسیالیستی به نام شرق؛ نزدیک به ۷۰ سال این قاعده حاکم بود و بعد از آن، قیام و حرکتی با رهبری فقیهی زمان‌شناس و جامع‌الشرایط آغاز شد.

امام جمعه زنجان گفت: تنها انقلابی که بدون تکیه به بیگانه، غرب و شرق اتفاق افتاد، انقلاب اسلامی ایران با رهبری یک مجتهد فقیه و عالم بود.

خاتمی با اشاره به اینکه دهه مبارک فجر یادآور رشادت‌ها و جان‌فشانی مردمانی راستین، با بصیرت و سربلندی است که به ارزش‌های اصیل اسلامی و مذهبی خود پایبند بودند، ادامه داد: این انقلاب با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب، رژیم منحوس پهلوی را سرنگون کرده و استقلال، آزادی و حکومت مردم‌سالار دینی بر پایه اسلام ناب را در ایران زنده کردند.

امام جمعه زنجان یادآور شد: وقتی امام راحل تبعید شد، انقلاب اسلامی ایران در حال شکل‌گیری بود اما هیچ‌کس انتظار این را نداشت کسی که در تبعید بود، بتواند این‌چنین جنبش عظیمی را به وجود آورد و فکر این را نمی‌کردند این انقلاب با وجود همه فتنه‌ها و دشمنی‌ها به پیروزی برسد.

خاتمی با بیان اینکه دشمنان از هر روش و ابزاری برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی ۴۳ استفاده کرده اند، افزود: زخم‌هایی که بر تن این کشور زدند، به آن قدرت داد. دفاع‌مقدس با عزت تمام شد و یک مشت از خاک عزیز ایران هم به دست دشمن نیفتاد.

وی با بیان اینکه مردم ۴۳ سال است با همدلی و ایمان در میدان هستند، ادامه داد: عواملی که باعث شد پیروز شویم وحدت، ایمان، ولایت‌مداری، استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی بوده و امروز هم همه دست در دست هم، پشت سر امام مسلمین مقام معظم رهبری همان‌طور ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha