افتتاح ۷۵۱ پروژه عمران روستایی با اعتبار بالغ بر ۴۸۲ میلیاردتومان/

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اجرای طرح بهسازی محیط روستایی و عمران روستاهای کشور، خواستار اصلاح بودجه این بخش در لایحه بودجه۱۴۰۱ شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ی، بخشی از فعالیت‌های بنیاد در بخش عمران روستایی را تشریح کرد.

تهیه طرح هادی برای۴۰ هزار روستای کشور

معاون عمران روستایی با اعلام اینکه در دهه فجر ۷۵۱ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۸۲ میلیاردتومان در بخش عمران روستایی  افتتاح می‌شود، گفت: در توسعه و عمران روستایی برای ۴۰ هزار روستای کشور طرح هادی تهیه شده و هم‌اکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت روستایی تحت پوشش طرح هادی هستند.

بازنگری طرح هادی ۱۳ هزار و ۹۰۰ روستا

شاملو ادامه داد: طرح‌های هادی دوره‌ای ۱۰ ساله دارند که برای ۱۳ هزار و ۹۰۰ روستایی که دوره ۱۰ ساله آنها به اتمام رسیده طرح هادی بازنگری شده است. همچنین اجرای طرح هادی که شامل نظارت فنی و استعلامات در یک بخش و اجرای ضربتی بهسازی محیط‌ روستایی، اجرای شبکه دفع آب‌های سطحی، بهسازی معابر روستا، ایجاد پیاده‌رو سازی، فضای سبز و ساماندهی محلات در بخش دیگر است برای ۲۱ هزار و ۳۰۰ روستا تاکنون طرح هادی به اجرا درآمده است. 

رقم پیشنهادی عمران روستایی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نگران کننده است

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیتی که حفظ محیط روستا در مهاجرت معکوس و اقتصاد روستا داشته و این نیاز تبدیل به خواست عمومی عموم روستاییان شده است نیاز است تا اعتبارات این بخش در قانون بودجه ۱۴۰۱ اصلاح شود.

معاون بنیاد مسکن با یادآوری اینکه در سال جاری اعتبارات مصوب اجرای طرح هادی روستایی و بهسازی محیط روستایی ۸ هزار میلیاردتومان بوده که از این میزان ۷۵ درصد تخصیص یافت، توضیح داد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آنچه که برای عمران روستایی پیشنهاد شده است رقمی نگران کننده است. امیدواریم با توجه به اهمیتی که عمران روستایی در مهاجرت معکوس و بهسازی محیط روستاها دارد تخصیص‌های این بخش در قانون بودجه ۱۴۰۱ که ۱۱۰۰ میلیاردتومان پیش‌بینی شده اصلاح شود.

صدور  ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار سند در روستاها و شهرهای کوچک

شاملو در ادامه درباره سند دار کردن املاک روستایی نیز توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: درخصوص سند دار کردن املاک روستایی که کار مشترک بنیاد مسکن و سازمان ثبت است و در تثبیت مالکیت افراد در مناطق روستایی نقش موثری داشته از زمان اجرا تاکنون در مجموع ۳میلیون و ۷۶۰ هزار سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است. از این میزان ۳ میلیون و ۴۶۰ هزار سند در مناطق روستایی و ۳۰۰ هزار سند نیز در مناطق شهری بوده است.

وی ادامه داد: برای امسال نیز هدف گذاری شده تا ۱۵۰ هزار سند صادر شود.

تخصیص ۷۱۵ هزار قطعه زمین توسط بنیاد برای ساخت مسکن در روستاها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: در خصوص تامین زمین برای ساخت مسکن تاکنون ۷۱۵ هزار قطعه زمین در مناطق روستایی برای ساخت و ساز افرادی که فاقد مسکن هستند، استفاده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha