میزبانی ارکستر سمفونیک تهران از وزیر امور خارجه در جشنواره سی و هفتم فجر

ارکسترسمفونیک تهران درسی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور وزیر امور خارجه حسین امیر عبداللهیان به روی صحنه رفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  ستاد خبری سی وهفتمین جشنواره موسیقی فجر، شامگاه جمعه(22 بهمن)، ساعت 21:30 ارکسترسمفونیک تهران درسانس دوم اجراهای رسمی این دوره ازجشنواره موسیقی فجر، با تغییراتی دربرنامه خود به روی صحنه آمد.ساعاتی قبل ازاجرای این برنامه از سوی برگزارکنندگان جشنواره اعلام شد، با توجه به مثبت شدن تست کرونا آقای نصیرحیدریان، رهبرمیهمان ارکستر سمفونیک تهران ، این کنسرت با رهبر دیگری برگزار خواهد شد و سرانجام عرفان وکیلی جوان خوش آتیه موسیقی ایران، با انتخاب شورای هنری ارکستر سمفونیک  این مسئولیت را برعهده گرفت و برروی صحنه آمد. همزمان با حضور اعضای ارکستر برروی استیج و پیش ازآغاز اجرای برنامه، صدای نصیرحیدریان درسالن  پخش شد که  در جملاتی گفت: «سلام به دوستان گرامی و نوازندگان خوب ارکستر، نصیرحیدریان هستم امیدوارم خوب و سلامت باشید. با اینکه برای این اجرا برنامه ریزی دقیق انجام شده بود اما متاسفانه درگیر بیماری کرونا شدم و ناگزیراز قرنطینه.ارکستر درروزهای گذشته تمرینات خوبی داشته ودرشرایط مساعد اجرا قرار دارد و  با اینکه نمی شد به دلیل شرایط  بوجود آمده به کنسلی اجرا هم فکر کرد،اما نوازندگان متحد ارکستر، کنسرت مایستر وهمینطورسولیست ویلون با همدلی در کنار ارکستر بودند تا در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر اجرا داشته باشیم. از همه شما عزیزان تشکر می کنم و برای رهبرجوان ارکستر که از استعدادهای آینده موسیقی هستند،عرفان وکیلی عزیز، اجرای خوبی را آرزو میکنم. عرفان وکیلی از نوازندگان باتجربه ارکسترسمفونیک تهران و هنرجوی آکادمی رهبری مرکز آموزشی بنیاد است که هنرنمایی ایشان را که جوان و بسیار با استعداد هستند امشب شاهد باشید.من هم در تمام لحظات از راه دور درکنار شما هستم. »

اما  ابتدای برنامه با پخش تیزر این دوره ازجشنواره آغاز شد و درادامه اعضای ارکسترکه متشکل از ارکستری با سازهای زهی بودند برروی صحنه تالار وحدت حاضرشدند. در این برنامه کنسرتو برای ویولن و ارکسترزهی درلامینور اثر سباستین باخ که سولسیت ویولن آن را پدرام فریوسفی برعهده داشت به اجرا درآمد. فریوسفی پس از اجرای این قطعات با تشویق حاضران درسالن باردیگر روی صحنه آمد و  قطعه ساراباند از باخ را به یاد پورنگ پورشیرازی اجراکرد.پس اتمام این بخش دیگرنوازندگان ارکستربرای اجرا قطعاتی چون «آداجو»اثرساموئل باربر، «اِلژی» و قسمت سه و چهار سرناد برای ارکستر زهی اثر چایکوفسکی و …به هنرنمایی پرداختند.

میهمان ویژه این برنامه دکترحسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه ایران بود که درپایان برنامه سبدگلی را به ارکسترتقدیم کرد.

عرفان وکیلی هم پس از دریافت این هدیه ضمن سلام و عرض ادب به حاضران درسالن گفت: از آقای عبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان تشکر میکنم اما درواقع این گل باید به آقای حیدریان تقدیم شود و جایشان دراین برنامه بسیارخالی است و از حاضران درسالن تقاضا دارم ایشان را تشویق کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha