حمایت همه جانبه وزارت بهداشت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناورانه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تاکید بر لزوم فعالیت تولید محور در مراکز تحقیقاتی، از حمایت وزارت بهداشت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناورانه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه که همزمان با ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی در سالن تربیت بدنی دانشگاه برپا شده است، با اشاره به پیشرفت های حوزه سلامت پس از پیروزی انقلاب و تاکید بر لزوم معرفی این دستاوردها به مردم، عنوان کرد: در این نمایشگاه تولیدات شرکت های دانش بنیان داخل در زمینه های دندانپزشکی، دارویی، تجهیزاتی، علوم سلولی و مولکولی به نمایش گذاشته شده است.

 وی ادامه داد: در وزارت بهداشت، طرح عدالت و تعالی نظام سلامت تدوین و رونمایی شده که یکی از ارکان مهم آن توجه به دستاوردهای پژوهشی است. البته در بیش از ۷۰۰ مرکز تحقیقاتی که در حوزه سلامت فعالیت دارند، تولیدات به چاپ مقاله خلاصه می شود که به طور قطع هدف نباید انتشار مقاله باشد. شرکت های دانش بنیان باید محصول محور حرکت کنند و نیازهای جامعه را تامین و احصا کنند.

 دکتر عین اللهی در خصوص تاثیرات خودکفایی در زمینه تولید محصولات سلامت محور، تصریح کرد: با بومی سازی محصولات دارویی و تجهیزاتی، تحریم هیچ نقشی در دسترسی و رفع نیاز مردم نخواهد داشت.

 به گفته وزیر بهداشت، شرکت های دانش بنیانی که زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی مشغول تحقیق و تولید هستند، مورد حمایت وزارت بهداشت قرار می گیرند.

وی بر ضرورت حمایت از صنایع به ویژه صنایع دارویی تاکید کرد و افزود: با افزایش تولیدات دارویی، علاوه بر رفع نیازهای جامعه، صادرات دارو به کشورهای همسایه نیز گسترش می یابد. امروزه ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز مردم در کشور تولید می شود و تنها ۳ درصد وارداتی است که این میزان باید ارتقا پیدا کند.

 دکتر عین اللهی دستگاه های شبیه ساز متعددی که در این نمایشگاه معرفی شد را از جمله دستاوردهای مهم حوزه سلامت اعلام کرد و گفت: دستگاه های شبیه ساز آموزشی با کمک روش ها و تکنولوژی های پیشرفته در سیستم آموزشی نقش مهمی را ایفا می کنند و در دنیا نیز مورد توجه است. بهره گیری از تلفن همراه در حوزه آموزش نیز از دیگر روش های آموزشی شاخص در حوزه پزشکی است که در این نمایشگاه معرفی شده است.

 وزیر بهداشت، نمایشگاه فناورانه را نمونه ای از ابتکار و خلاقیت نسل جوان دانست و ادامه داد: بهره گیری از سلول های بنیادی در درمان بیماری ها نیز ظرفیت عظیمی در حوزه پزشکی ایجاد می کند و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به این حوزه توجه ویژه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha