احداث ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در زمین‌های اهدایی بنیاد مستضعفان

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم واگذاری رایگان زمین ۴۷ هکتاری بنیاد در کرمانشاه به طرح ملی جهش تولید مسکن گفت: با توجه به واگذاری رایگان ۲۳ قطعه زمین‌های بنیاد مستضعفان در سراسر کشور به مساحت ۹۰۰ هکتار در این طرح، در صورت بارگذاری واحدهای مسکونی مشابه قطعه زمین ۴۷ هکتاری کرمانشاه، حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در زمین‌های بنیاد مستضعفان در طرح ملی جهش تولید مسکن احداث خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی بنیاد مستضعفان سید پرویز فتاح در مراسم واگذاری رایگان زمین 47 هکتاری بنیاد مستضعفان به طرح ملی جهش تولید مسکن، با تبریک ایام ماه رجب و روزهایی که یادآور پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: ما امروز در شهر قهرمان‌پرور کرمانشاه جمع شدیم؛ شهری که به واسطه سال هایی که من به همراه خانواده در دوران دفاع مقدس در این شهر سکونت داشتم، خود را از اهالی آن می دانم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به واگذاری زمین 47 هکتاری بنیاد مستضعفان به ارزش 4 هزار میلیارد تومان به طرح ملی جهش تولید مسکن گفت: ما با مجوز رهبر انقلاب و در تفاهم نامه ای با حضور رئیس جمهور، 900 هکتار از زمین های بنیاد مستضعفان را در خدمت این طرح آوردیم و زمین کرمانشاه یکی از این زمین ها است که نخستین قطعه ای است که عملیات اجرایی در آن آغاز شده است.

وی با اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان با دولت برای در اختیار قرار دادن 23 قطعه زمین این بنیاد برای طرح ملی جهش تولید مسکن افزود: عملیات اجرایی ساخت 6 هزار واحد مسکونی در قطعه زمین 47 هکتاری بنیاد در کرمانشاه، از چند ماه گذشته آغاز شده است و قرار است این تعداد واحد در قالب 300 بلوک 20 واحدی در این قطعه زمین احداث شود.

فتاح با تاکید بر اینکه مسئولیت ساخت واحدهای مسکونی و واگذاری آنها به مردم برعهده وزارت راه است گفت: علاوه بر این موارد تخصیص انشعباتی از جمله گاز، آب، برق و ... نیز جزو مسئولیت های وزارت راه است که انشالله هرچه سریعتر انجام شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد آماده واگذاری سایر زمین های در اختیارش در طرح ملی جهش مسکن است گفت: ما در استان کرمانشاه و سایر استان های کشور آماده ایم تا هر زمینی که مناسب احداث واحدهای مسکونی در این طرح است را پای کار بیاوریم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به احداث هرچه سریعتر این واحدهای مسکونی در طرح ملی جهش تولید مسکن گفت: با توجه به واگذاری رایگان 23 قطعه زمین های بنیاد مستضعفان در سراسر کشور به مساحت 900 هکتار در این طرح، در صورت بارگذاری واحدهای مسکونی مشابه قطعه زمین 47 هکتاری کرمانشاه، حدود 300 هزار واحد مسکونی در زمین های بنیاد مستضعفان در طرح ملی جهش تولید مسکن احداث خواهد شد.

فتاح در پایان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های بنیاد مستضعفان برای خانه دار شدن خانوارهای محروم جامعه خاطرنشان کرد: تا امروز بنیاد مستضعفان ساخت 10 هزار واحد را با کمیته امداد، احداث 20 هزار واحد مسکونی را با بنیاد مسکن و ساخت 4 هزار واحد جدید را برای خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر تحت پوشش بهزیستی منعقد کرده و در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله، تامین رایگان سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق آسیب دیده را عهده دار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha