فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی باید از  کودکی نهادینه شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید از کودکی نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، امراله حسنی در نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان زنجان اظهار کرد: امسال برای نخستین بار این جشنواره اجرایی شد و امیدواریم طی سال‌های آتی این جشنواره پربارتر از قبل برگزار شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره معرفی کالاهای ایرانی است ، افزود : همانطور که تاریخ گواه است، طی دهه‌های 30 و 40 این فرهنگ که کالای وارداتی با کیفیت‌تر است، ما را نسبت به کالای ایرانی بی‌اعتماد کرد، فرهنگی که هنوز هم وجود داردو ما بر این تصور هستیم که کالای خارجی بهتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از بهترین کارها برگزاری همین جشنواره کالاهای ایرانی است، بیان داشت : البته فرهنگ‌سازی باید از نسل جوان و کودکان شروع و نهادینه  شود.

حسنی ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ کار و تلاش افزود: نباید فرزندان را اینطور بار بیاوریم که به شانس و کالای خارجی روی‌گردان شوند.

وی با بیان اینکه  استان زنجان در بسیاری از صنایع دستی پیشرو است، اضافه کرد: استان زنجان در  صنایع دستی از جمله چاقو سازی و مسگری برند است، باید از این ظرفیت استفاده لازم شود.

این مسئول  با اشاره به اینکه استان زنجان سومین استان تولید کننده صنایع دستی در کشور است، گفت: سال گذشته زنجان  به عنوان شهر خلاق صنایع دستی معرفی شد که انتخاب درست و به جایی بود.

حسنی با اشاره به انتخاب صنایع مس زنجان در این جشنواره گفت : در این جشنواره مسگران زنجان با مسگران  اصفهان و کرمان به رقابت پرداختند که  مسگران زنجانی در این جشنواره نشان دادند که در حرفه خود بسیار قابل و توانمند هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های میراث فرهنگی در سال 1401 گفت: امیدواریم با هدف معرفی صنایع دستی برنامه‌های مشترک این دو اداره کل ادامه‌دار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha