هفته‌ای پربارش و سرد پیش روی ایران

کارشناس سازمان هواشناسی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما وضعیت آب‌وهوای هفته آتی ایران را پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل ا ز روابط عمومی شبکه پنج سیما، فریبا گودرزی در «سلام تهران» با اشاره به احتمال بارش در روز جاری، گفت: با توجه به اینکه سامانه ضعیف از کشورمان عبور می‌کند برای روز جاری در بعضی از نقاط مازندران، گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و همچنین برای بخش‌هایی از زنجان، قزوین، کرج، ارتفاعات البرز، زاگرس مرکزی، برخی از نقاط کرمان، یزد، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی انتظار بارش‌های پراکنده داریم.

وی با پیش‌بینی بارش در روزهای جمعه و شنبه، بیان داشت: برای جمعه و شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان و ارتفاعات البرز غربی هم وزش باد و هم بارش‌های خفیف و پراکنده خواهیم داشت. سایر مناطق کشور در جمعه و شنبه تقریباً جوی آرام دارند و روز شنبه در قالب مناطق کشور یعنی در دامنه‌های جنوبی البرز و بیشتر مناطق کشور وزش ملایم باد وجود خواهد داشت .

گودرزی درباره میزان بارش در روز یکشنبه، عنوان کرد: تا روز یکشنبه هفته آتی با ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور به‌تدریج بارش‌ها در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز، سمنان، فارس و غرب اصفهان آغاز می‌شود. روز یکشنبه بارش‌ها به نسبت شدیدتر است؛ شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، لرستان، ایلام، جنوب همدان، شرق کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی بیشتر خواهد بود. در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به شکل برف است و برای مناطق جنوبی و گرمسیر بارش می‌تواند با رگبار و رعدوبرق همراه باشد. بارش‌ها تا اواسط هفته آتی ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی بابیان هشدارهایی به صیادان، ابراز داشت: برای امروز و روز آینده ارتفاع موج در خلیج‌فارس و غرب تنگه هرمز افزایش پیدا می‌کند؛ دریا، مواج و طوفانی می‌شود و صیادان در جنوب کشور حتماً باید به این نکته توجه کنند. آنچه ما برآورد کرده‌ایم در ساحل ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر است و برخی مناطق بین 2 تا دو و نیم متر طول امواج خواهد بود. توصیه می‌شود در تردد قایق‌های سبک و تفریحی احتیاط شود؛ همچنین در فعالیت‌های دریایی در جنوب کشور با توجه به دریای طوفانی و مواج موارد لازم در نظر گرفته شود.

گودرزی درباره وضعیت دما در هفته ‌آینده در کشور، مطرح کرد: در روز جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور به‌ویژه برای سواحل شمالی افزایش نسبی دما را داریم اما مجدداً از روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید می‌توان گفت دما کاهش پیدا می‌کند .

وی تهران با پیش‌بینی وضعیت هوای تهران در هفته آتی، اظهار داشت: در روز جاری آسمان ابری و نیمه‌ابری داشته و احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد ملایم وجود دارد. برای نقاط پرتردد شهری غبار محلی نیز وجود خواهد داشت. شاخص آلودگی حدود ۱۰۵ بوده و ناسالم برای گروه‌های حساس می‌باشد. امروز صبح در ایستگاه مهرآباد دمای کمینه 2 درجه بالای صفر و پیشینه دما ۱۱ درجه پیش‌بینی شده است. تهران برای جمعه و شنبه نیز همین شرایط را خواهد داشت اما روز یکشنبه به نظر می‌رسد برای تهران نیز بارش‌های خوبی وجود داشته باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی در پاسخ به میزان بارش‌ها در اسفندماه، بیان داشت: نمی‌توان از حالا میزان بارش اسفندماه را پیش‌بینی کرد و همه‌چیز بستگی به دما دارد اما باید به آینده امیدوار بود که در اسفندماه نیز بارش برف را داشته باشیم البته در مناطق کوهستانی و سردسیر با توجه به دمایی که در حال حاضر داریم، قطعاً بارش‌ها به‌صورت برف خواهد بود.
 
گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ورزشی با اجرای مصطفی امامی، فریبا باقری و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha