هنر موسیقی امکان انسجام و بسیج اراده‌ها را فراهم می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دستاوردهای سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: حضور موثر بیش از ۱۷۰۰ هنرمند از ۹ استان و برخی کشورهای خارجی در جشنواره سی هفتم موسیقی فجر، مایه مباهات و نشان از ظرفیت بالای هنر موسیقی ایران زمین دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه (۲۹ بهمن) در آیین پایانی سی هفتمین دوره جشنواره موسیقی فجر، گفت: از تمامی دست اندرکاران برگزاری جشنواره موسیقی فجر که با توجه به شرایط همه  گیری کرونا تلاش کردند تا این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود کمال تشکر را دارم. امسال آماده بودیم تا با حضور حداکثری مخاطبان گرامی جشنواره را برگزار کنیم، اما سویه جدید کرونا باعث شد پیش بینی ما انجام نشود و با تعداد کمتری این رویداد هنری را برگزار کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  در ادامه با تشکر از دکتر حسن ریاحی دبیر  این دوره از جشنواره ، پیشکسوتان این عرصه را  چراغ راه موسیقی ایران توصیف کرد و افزود: ما در حرکت رو به جلو نیازمند استفاده از تجربه‌های این بزرگان هستیم.

وی افزود: این جشنواره با نام و یاد قهرمان ملت ایران و جهان اسلام شهیدحاج قاسم سلیمانی شروع شد که از مواهب جشنواره موسیقی فجر به شمار می آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه  هنر موسیقی امکان انسجام و بسیج اراده‌ها را فراهم می‌کند، ادامه داد: برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر باید به نقش هم افزایی نهادهای دیگر نیز توجه داشته باشیم. این در حالی است که توجه به موسیقی نواحی ایران به عنوان یک گنجینه بزرگ ایرانی موقعیت و استعداد بزرگی است که نسبت به آن اهتمام ویژه خواهیم داشت.

اسماعیلی با اشاره به اجرای سرودی از ایام انقلاب توسط کودکان در این آیین گفت: هنر جاودان موسیقی می تواند نسل‌ها را به هم پیوند بزند و این امر را در موسیقی نواحی نیز می توانیم مشاهده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنرمندان سرمایه‌های کشور هستند و کسی حق ندارد با ادبیات غیرفرهنگی آن ها را خطاب کند، گفت: دست‌اندرکاران جشنواره‌های هنری کشور در بدترین شرایط کارهای مهمی را در برگزاری آن انجام دادند، انصاف نیست یک نقطه ضعف را به همه بخش‌های این عرصه تسری بدهیم.

رییس شورای هنر با اشاره به برخی از سیاست ها و راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هنرمندان موسیقی ایرانی از اصیل‌ترین هنرمندان کشورمان هستند که با احترام به فرهنگ ایرانی و آیین‌های دینی نامشان گره خورده است و هیچکس حق ندارد به جریان فرهنگی هنری غیر از این نگاه و منظر توجه داشته باشند و اگر فردی از این جامعه خطایی انجام می‌دهد را نباید آن خطا را به جامعه هنری ما تسری داد. بنابراین هنرمندان در پیشانی فرهنگ کشور حضور دارند و ما خادم آن ها هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سومین نکته مورد تاکید از سوی این وزارتخانه این است که دغدغه‌های جامعه ایمانی ما برای ما بسیار اهمیت دارد و اگر فردی کاری کند که به این باورها توهین شود آن هم محکوم است و اعلام انزجار می‌کنیم. شاید این موضوع مسئولیت مستقیمی برای ما نداشته باشد اما اگر فردی خطایی مرتکب شود که توهین به سلوک ایمانی ما باشد برای ما محکوم است و اگر دل عزیزان آزرده شده است من عذرخواهی می‌کنم.

وی تاکید کرد: ریل گذاری جدید فرهنگ و هنر کشور با استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان ما انجام خواهد گرفت. اینها پیشتازان هنر انقلاب اسلامی هستند و جامعه هنرمندان در بزنگاه‌های مختلف با دلسوزی و فداکاری همراهی ویژه‌ای با انقلاب داشته اند. این در حالی است که تربیت نسل جوان برای پرورش استعدادهای هنری در این زمینه مهم‌ترین وظیفه‌ای است که روی آن تاکید داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha