معین نبودن محدوده ها یکی از چالش های مهم مناطق است / ۲۵ درصد اراضی کاداستر شده در استان زنجان

نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه زنجان گفت :  یکی از چالش های مهم در مناطق، معین نبودن محدوده ها است که خوشبختانه استان زنجان در این خصوص گام های بلندی را برداشته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، حجت‌الاسلام علی خاتمی در جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی بصورت ویدئو کنفرانس با وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از چالش های مهم در مناطق، معین نبودن محدوده هاست اظهار داشت:  خوشبختانه استان زنجان در این خصوص گام های بلندی را برداشته است .

وی با بیان اینکه کشور با دو مشکل  جدی آب و خاک مواجه است گفت : امیدواریم با پیگیری ها عنایت ویژه ای به این دو مقوله انجام شود .

نماینده ولی فقیه استان زنجان با بیان اینکه در زنجان هنوز با چالش جدی آب و خاک مواجه نشده ایم گفت :  در این خصوص استان، فاصله  خیلی کمتری ندارد که با چالش مواجه شود پس یک عزم جدی را می‌طلبد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ما جهادی های قدیم احساس می‌کنیم در بحث سازندگی ، نظر آیت الله رئیسی با این حرکت تامین نخواهد شد  اظهار کرد: پیشنهاد بنده این است که عده ای از پیشکسوتان را در این رابطه دخالت دهند  و نظرات آن ها شنیده شود تا اهداف رئیس جمهوری محقق شود .

۲۵ درصد اراضی کاداستر شده  کشور در استان زنجان قرار دارد

استاندار زنجان در ادامه جلسه  با بیان اینکه در  پیرو مصوبات سفر ریاست جمهوری اعلام می‌کنیم مسیر سند دار شدن اراضی کشاورزی و باغی هموار شده است اظهار کرد :  در استان مشکلات بین دستگاهی و مشکلات دیگر در این خصوص برطرف شده است .

محسن افشارچی خاطر نشان کرد: تداخلات دو شهرستان سلطانیه و خرمدره  را بطور کامل رفع کرده ایم  و در حال رفع تداخلات دیگر شهرستان ها هستیم .

وی با بیان اینکه ما حدود ۲۵ درصد از اراضی کاداستر شده کشور را در استان زنجان  در اختیار داریم افزود : در حال واگذاری اسناد این اراضی هستیم که تا حدودی به سرانجام رسیده است  که امروز به صورت نمادین  به تعدادی از کشاورزان  این اسناد واگذار می شود و برای شهرستان های دیگر نیز در مرحله عقد قراراداد است. 

به گزارش خبرگزاری سلامت : در این جلسه بصورت نمادین، اسناد اراضی پنج کشاورز استان اعطا شد و اعلام گردید که بیش از 30 درصد اسناد کشاورزان دو شهرستان سلطانیه و خرمدره آماده تحویل می باشد که در اسرع وقت تحویل کشاورزان و باغداران استان خواهد شد.

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha