ابتلا به کرونا در بیماران خاص در پیک ششم کرونا، نسبت به پیک قبلی کاهش یافته است

مسئول امور بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آمار ابتلای بیماران خاص به کرونا در این پیک نسبت به پیک قبلی کاهشی است و این موضوع به دلیل تکمیل واکسیناسیون بیماران خاص با سه دز است.

دکتر جواد رجبیان،   در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به اینکه باتوجه به دریافت سه دز واکسن در بیماران خاص ، تعداد موارد ابتلا به کرونا در بیماران خاص کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: برای بیماران دیالیزی که دارای علایم کووید هستند و یا ابتلا آنها قطعی شده است، مرکز دیالیز آل محمد (ص) با 5 تخت و مرکز دیالیز بیمارستان شریعتی با 7 تخت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بیماران دیالیزی مبتلا به کووید شناسایی می شوند و در فضایی جداگانه اقدامات مربوط به دیالیز خود را دریافت می کنند.

دکتر رجبیان با بیان اینکه به مدت 2 هفته تا بهبودی کامل بیماران دیالیزی در فضایی جداگانه دیالیز می شوند، گفت: در طی یک ماه گذشته نزدیک به 20 نفر بیمار دیالیزی در قرنطینه خدمات درمانی خود را دریافت کرده اند.

مسئول امور بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در شهرستانها نیز مقرر شده تا بیماران دیالیزی مبتلا به کووید در یک شیفت جداگانه دیالیز شوند و خوشبختانه در بین بیماران خاص مبتلا به اومیکرون تاکنون مورد فوتی ثبت نشده است .

وی گفت: سایر بیماران خاص نیز مراحل درمانی خود را به صورت سرپایی می گذارنند و کمترین مواجهه را با سایرین دارند.

دکتر رجبیان بیان کرد: بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند، ام اس، سرطان و بیماریهای صعب العلاج در دسته بیماران خاص قرار می گیرند.

گفتگو:اشرف سادات خاتمی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha