مسکن هایی فراتر از چهار دیواری باید ساخته شود

استاندار زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید با همکاری هم مسکن‌هایی در استان بسازند که فراتر از چهاردیواری باشد و زیرساخت‌های آن تکمیل و به نحو احسن باشد.

به گزارش  خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،محسن افشارچی ظهر روز یکشنبه درجلسه شورای مسکن اظهار داشت: باید خروجی جلسات مسکن مفید باشد چرا که اتفاقات مهمی در استان در حوزه مسکن در حال رخ دادن است.

وی خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان گفت: باید تمامی دستگاه‌ها توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها داشته باشند و برای اجرای مطلوب دقیق تر وارد عمل شوند .


استاندار زنجان افزود: دستگاه‌های استان باید دست به دست هم داده و با همکاری هم  در حوزه مسکن چیزی فراتر از یک چهار دیواری بسازند که تمام زیر ساخت‌ها تکمیل و مطلوب و به نحو احسن باشد.

۱۹ هزار نفر مجرد متقاضی مسکن در زنجان

در ادامه این  جلسه مسعود بیات‌منش مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طبق تکلیف ارائه شده به استان قرار شده  در مرحله اول سهم دو سال استان را به صورت یکجا شروع کنیم و در دو سال بعدی در یک فرصت یک ساله زمین‌ برای فاز دو تامین شود.

وی با اشاره به اینکه در طول چهار سال باید بیش از ۳۸ هزار واحد مسکونی در زنجان ساخته شود خاطرنشان کرد: سهم دو سال ۲۰ هزار واحد می‌شود ودر ثبت نام سری اول ۱۶هزار واحد شروع شده و با اختصاص ۴ هزار ثبت نامی جدید این واحدها تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تا به امروز ۵۶ هزار نفر متقاضی مسکن در زنجان وجود دارد، بیان داشت : ۱۹ هزار نفر  مجرد متقاضی مسکن هستند.

بیات منش  با بیان اینکه ۷۰درصد متقاضیان واجد شرایط هستند و برای روشنتر شدن کارها باید استعلامات به صورت دقیقتر انجام گیرد گفت : سامانه استعلام مالکیت مشکلاتی دارد که پیگیر هستیم مشکل این سامانه به زودی رفع شود  همچنین پایش افراد مجرد در سطح آخر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این است که  ۳۰ هزار نفر واجد شرایط داشته باشیم اظهار کرد:  اولویت ما در فاز اول ۵ هزار نفر است که  سن افراد ، متاهل بودن و تعداد عائله‌مندی ملاک انتخاب ۵ هزار نفر اول است تابه بانک معرفی شده و تشکیل پرونده دهند.

این مسئول  به زمان پایش ثبت نام کنندگان اشاره کرد و گفت: برای این کار یک سال زمان لازم است که البته برای پایش پنج هزار نفر اول فقط ۳ ماه فرصت لازم است تا کار پرونده آنها تکمیل شود.

بیات منش با اشاره به اراضی خالی و بدون تکلیف اطراف شهر اشاره کرد و گفت:در طرح جامع برای توازن بخش به قسمت غربی و شرقی زنجان این اراضی باید تعیین تکلیف و ساماندهی شده و شهرک‌ها به صورت یکپارچه درآمد تا ارزش افزوده منطقه نیز بالا برود.

وی  تصریح کرد : تلاش می‌کنیم تا آخر سال ۱۵ هزار واحد به مرحله عقد قرارداد برسد که در این صورت اولین استانی هستیم که در حوزه مسکن این کار را انجام داده ایم.

سردبیر: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha