هلال‌احمر بزرگترین و باسابقه‌ترین ارائه‌دهنده خدمات توانبخشی در ایران است

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر بزرگترین و باسابقه ترین ارائه دهنده خدمات توانبخشی در کشور است و با برنامه‌های صورت گرفته در سال آینده چند مرکز توانبخشی دیگر در شهرهای مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر صبح امروز با سفر به کرج از داروخانه و مرکز توانبخشی این شهر بازدید کرد و با شرکت در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر البرز، از تلاش‌های گسترده و موثر هلال احمر این استان در حوزه‌ درمان، توانبخشی و داروخانه تشکر و قدردانی کرد.

نامدار، ساخت و بهره‌برداری مراکز درمانی و توانبخشی هلال احمر در شهرستان‌های کم‌برخوردار کشور که اغلب با حمایت مالی خیرین حقوقی و حقیقی در حال انجام است را اقدام مهم جمعیت هلال احمر در تداوم ارائه خدمات توابخشی این جمعیت به مردم در 60 سال گذشته دانست و تاکید کرد: در سال‌های گذشته علاوه بر توسعه کمی مراکز توانبخشی، کلینیک‌های تخصصی توانبخشی نیز در مراکز جامع این جمعیت به ارتقای کیفی خدمات افزوده است و این توسعه در سال آینده شتاب خواهد گرفت.

او افزود:  تعدادی از این کلنیک‌ها برای نخستین بار در کشور در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر ایجاد شده است و تجربه دست‌اولی برای نظام سلامت ایران است.

نامدار تاکید کرد: جمعیت هلال احمر اولین ارائه‌دهنده خدمات توانبخشی در ایران است  و درحال حاضر کلینیک‌های آن با در اختیار داشتن تجهیزات کافی مبالغ بسیار کمتری در ازای ارائه خدمات از بیماران دریافت می‌کنند. 

در این نشست همچنین محمدباقرخلفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز، با ارائه گزارشی از اقدامات این جمعیت در حوزه درمان و توانبخشی گفت: داروخانه هلال احمر در این استان به طور میانگین روزانه 1400 مراجعه کننده دارد.

او همچنین برای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش توان درمانی هلال احمر در کرج و دیگر شهرستان‌های البرز پیشنهاداتی ارائه کرد و پس از آن هر یک از اعضای شورای معاونین جمعیت هلال احمر البرز مباحثی را با دکتر نامدار درمیان گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha