در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا در کودکان، مراجعه به پزشک باید در اولویت قرار گیرد

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر اظهار کرد: والدین در صورت مشاهده علائم مشکوک ابتلا به کرونا در فرزندانشان بلافاصله به کلینیک‌های تخصصی کودکان مراجعه و از مراجعه مستقیم به بیمارستان خودداری کنند.

دکتر حسین محسن‌زاده  درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت  خاطر نشان کرد:  شدت درگیری ویروس اومیکرون در کودکان که 15 درصد بیماران بستری در موج ششم بحران کرونا را شامل می‌شوند بالا بوده و از والدین می‌خواهیم ضمن مراقبت ویژه از کودکان خود، نسبت به انجام واکسیناسیون فرزندان بالای 5 سالشان  اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: در کنار انجام واکسیناسیون به‌موقع کودکان 5 تا 12 سال تأکید بر مراقبت بیشتر از کودکان زیر 5 سال که هنوز شامل انجام واکسیناسیون نیستند داریم و از والدین می‌خواهیم که در کنار انجام واکسیناسیون کودکان خود، مشوق فرزندانشان در استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی هم باشند.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با بیان اینکه والدین در صورت مشاهده علائم مشکوک در فرزندانشان بلافاصله آنان را به کلینیک‌های تخصصی کودکان و یا مراکز منتخب کرونا ببرند و از مراجعه مستقیم به بیمارستان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: توصیه ما مراجعه به کلینیک‌های تخصصی ویژه کودکان بوده و در شهر مشهد کلینیک‌های ویژه این گروه سنی در نقاط مختلف سطح شهر فعال است.

دکتر محسن‌زاده با تأکید بر اینکه مراجعه به‌موقع به پزشک در زمان مشاهده علائم مشکوک در کودکان باید مورد توجه والدین باشد، گفت: اگر در خوردن شیر و خوراکی کودکان تأخیر ایجاد می‌شود باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود تا وضعیت حالی‌‍ آنها بدتر نشود، ضمن اینکه در صورت مشاهده اسهال، استفراغ، و علائم تنفسی و گوارشی هم مراجعه سریع و به‌موقع به پزشک مورد تأکید است.

گفتگو:اشرف سادات خاتمی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha