هیچ تناقضی در ارائه آمارها نداریم

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت : سیاست آماری ما به صورت شفاف ،دقیق و بروز است و ما هیچ تناقضی در ارائه آمارها نداریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)از زنجان ، دکتر مشهود تقی لو ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به صورت ویدئو کنفرانس  با اشاره  به اینکه سرعت انتشار سویه امیکرون نسبت به سویه دلتا ۱۰ برابر بیشتر است اظهار کرد : تاثیر واکسن و اهمیت آن در افرایش مقاومت بدن در مقابل انواع بیماری هااز جمله کووید ۱۹ موثر است و ثابت شده است کسانی که حتی دو دُز واکسن را دریافت کرده اند و دُز سوم را تزریق نکرده اند امکان ابتلا به بیماری را دارند هرچند که علائم و نشانه ها و ریسک خطر کمتر است.

وی باتوجه به اینکه در سویه های قبلی برای  افراد مبتلا به کرونا قرنطینه فردی صورت می‌گرفت افزود : به دلیل سرعت انتشار سویه اُمیکرون این چنین نیست و قرنطینه خانوادگی در قالب طرح های حمایتی تشکیل نظارتی از طریق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی  در حال اجرا است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه
اُمیکرون بر خلاف شایعات از نظر بروز میزان بستری در بیمارستان هاو درصد کشندگی متفاوت تر از تصور اولیه است خاطرنشان کرد : به تناسب افزایش موارد ابتلا سرپایی در موج ششم افرایش موارد بستری و فوت را شاهد بودیم .

تقی لو  با بیان اینکه ۲۰ درصد مبتلایان در این سویه کودکان هستند بیان داشت: به خاطر اهمییت حفاظت و ایمنی کودکان در آمارها مبتلایان زیر ۱۲ سال و بالای ۱۲ سال نیز مدنظر گرفته شده است .

وی  با اشاره به اینکه بیشترین میزان مرگ در گروه سنی بالای ۶۰ سال  به ویژه گروه های پر خطر و بیماران زمینه ای، مادران باردار و....اتفاق می افتد خاطرنشان کرد: برای راهکار مقابله باید آموزش های همگانی و رعایت استفاده از ماسک و دروری از تجمعات و  همچنین واکسیناسیون عمومی نیز مدنظر و جدی گرفته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه علیرغم توصیه های مکرر در واکسیناسیون دُز سوم  و واکسیناسیون گروه های جدید هدف (کودکان) متاسفانه در رده سنی ۱۲_۹و ۹_۵ ساله در حد انتظار نیستیم اظهار کرد: در حال حاضر در استان در رده سنی ۱۲_۹
در جمعیت هدف ۵۴ هزار نفر ، ۳۰ درصد واکسینه شده اند و در گروه هدف ۹_۵ ساله نیز در جمعیت ۸۳هزار نفر استان ۱۱/۵درصد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.


تقی لو  با بیان اینکه  هیچ نگرانی و کمبودی در  خصوص واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت در استان نداریم و امر واکسیناسیون به خوبی در ۲۱ پایگاه تجمیعی  استان در حال انجام است بیان داشت  : در حال حاضر در استان ۴۴/۵ درصد واکسن کرونا نوبت سوم را دریافت کرده اند و توصیه می‌شود به لحاظ اهمیّت و تاثیر واکسن در موارد بستری و...  در انتخاب نوع واکسن سخت گیری نکنند و واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

وی بیان داشت: سیاست آماری ما به صورت شفاف ،دقیق و بروز است وباید صادقانه با مردم باشیم  چراکه که اعتبار عمومی مهم‌ترین سرمایه ما است و ما هیچ  ضدو نقیصی در ارائه آمارها نداریم.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان  بستری شده اند  افزود : از این تعداد ۳ نفر کودک زیر ۱۲ سال  در مراکز درمانی استان بستری هستند.

این مسئول در خصوص واکسیناسیون زنان باردار گفت: امکان واکسیناسیون زنان باردار وجود دارد و این قشر از تمام واکسن‌های موجود در کشور می‌توانند تزریق کنند تا هم ایمنی خود و هم بچه‌ها را تضمین می‌کنند.

تقی لو در پایان  با اشاره به اعیاد پیش رو در ماه های پایانی رجب و ماه شعبان گفت : استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته اجباری است و تجمعات آیینی، مذهبی و… در اماکن مسقف با ظرفیت ۲۰ درصد برگزار می‌شود.

سردبیر : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha