جری لوئیس در قاب" کمدین"  شبکه پنج سیما

مستند تامینی "کمدین" این هفته پنج شنبه 5 اسفندماه ساعت 22 با پخش سکانس هایی جذاب و تماشایی، به معرفی "جری سباستین لوئیس" هنرپیشه، کمدین، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سرشناس می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، "کمدین" در این هفته سکانس های برگزیده و برتر فیلم های "جری لوئیس"  را به مدت 45 دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می‌ کند.
جری لوئیس از جمله محبوب‌ترین و مشهورترین کمدین‌های سینمای جهان به شمار می‌آید که منتقدان بسیاری لقب «سلطان کمدی» را در زمانی که او تنها در آمریکا یک ستاره پولساز بود به وی اعطا کردند. حمید قنبری دوبلور آثار وی، نقش بسزایی در شناساندن و محبوبیت او در میان ایرانیان داشت.
او بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های کمدی در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی و ژست‌های بامزه‌اش و بنیاد خیریه‌اش مشهور شد.
جری لوییس در طول مدت عمر حرفه‌ای خود جوایز متعددی را از جشنواره فیلم کمدی آمریکا، دوربین طلایی، اتحادیه منتقدین فیلم لوس آنجلس و جشنواره فیلم ونیز از آن خود کرد و در منطقه یادبود مشاهیر هالیوود ۲ ستاره برای خود دارد. سیارک شماره ۱۱۵۴۸ در فضا نیز به نام اوست.
یکی از مشهورترین فیلم‌های جری لوئیس، فیلم پروفسور دیوانه است که او در آن، نقش ۲ شخص را بازی می‌کند؛ یکی نقش آدمی خنگ و دوم نقش یک ناجی زنان.
برنامه "کمدین" کاری از واحد تامین برنامه شبکه پنج سیما است که پنج شنبه ها هر هفته ساعت 22 از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha