اقتدار و سربلندی امروز جامعه به برکت خون شهداست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت : اقتدار و سربلندی امروز  جامعه به برکت خون مطهر شهداست که ۳۵۳۵ دسته گل از این شهدا از استان زنجان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)از زنجان،  آیت‌الله علی خاتمی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به ایام پایانی ماه رجب‌ و در پیش بودن سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: در قرآن کریم در خصوص بعثت پیامبر(ص) آمده که خداوند، نعمت بزرگی را از بین خودتان برای شما مبعوث کرد.

وی خاطرنشان کرد: سنخیت، مهمترین عامل در هدایت بشر است و به همین دلیل، خداوند پیامبر را از بین خود بشریت که شخصیت شناخته‌شده‌ای است، انتخاب و مبعوث کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه علم، معرفت و آگاهی، مبنای تزکیه است بیان داشت: خداوند، پیامبر(ص) را مبعوث کرد تا انسان‌ها را از ظلم جهالت به سمت آگاهی، هدایت کند چرا که نادانی، منشا بسیاری از گناهان است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه قبل از بعثت پیامبر(ص) جاهلیت، ناآگاهی و بت‌پرستی در جامعه وجود داشت، تصریح کرد: پیامبر(ص) مبعوث شد تا به جامعه بگوید که بت‌ها موجود جامدی هستند که هیچ قدرتی ندارند و هیچ نفعی هم به شما نمی‌توانند برسانند لذا تزکیه به معنای پاک شدن از گناه و نادانی است..

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسفند در تاریخ انقلاب اسلامی و به‌خصوص دوران دفاع مقدس، ماه عجیبی است، گفت: شهدای فراوانی از جمله در عملیات کربلای ۵ در این ماه، تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت تعدادی از سرداران شهید کشور در اسفندماه اظهار داشت: از جمله آن‌ها سردار سرافراز شهید حمید باکری است که دوران جریکی قبل از انقلاب در لبنان و فلسطین را دیده بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شهیدان باکری ۳ برادر بودند که هیچ نشانه‌ای از جسم و مدفن آن‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شهید علی باکری توسط ساواک به شهادت رسید، پیکر شهید مهدی باکری نیز هنگام حمل با قایق در اروندرود بر اثر اصابت خمچاره از بین رفت و پیکر شهید حمید باکری نیز در عملیات بدر در بین نیروهای دشمن باقی ماند و شهید مهدی باکری فرموده بود ک هر وقت پیکر سایر شهدا را آوردید، پیکر حمید را هم بیاورید.

وی تصریح کرد: اقتدار و سربلندی امروز که آمریکا در برابر آن فقط رجزخوانی و تهدید می‌کند به برکت خون مطهر شهداست که ۳۵۳۵ دسته گل از این شهدا از استان زنجان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به  ۱۸ اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی که یادگار شهیدان رجایی و باهنر است، گفت: بزرگترین سرمایه مملکت، نیروی انسانی تربیت‌شده در چهارچوب دین، اخلاق و انسانیت است و بهترین محل برای تربیت، ابتدا خانواده و سپس مدرسه در سایه اخلاق، ایمان و دیانت است.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha