وزارت امور خارجه در قضیه اوکراین تحرکات دیپلماسی مناسبی نداشته است

نماینده مردم ملکان در مجلس از اقدامات وزارت امور خارجه در زمینه حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،  سید علی موسوی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه 7 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 3 قانون اساسی گفت: امروز تحرکات دیپلماسی وزارت امور خارجه در قضیه اوکراین مناسب نیست، این در حالی است که کشورهای همسایه و جهان با تحرکات دیپلماسی به نحو احسن حرکت کرده و امتیازاتی از این قضیه گرفته اند.

نماینده مردم ملکان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه انتظار می رود وزارت امور خارجه تحرکات بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: جمله معروف رئیس جمهور آمریکا و کشورهای غربی این است که در مقابل حمله روسیه در کنار اوکراین هستند و اوکراین را عضو ناتو می کنند! اما شاهدیم رئیس جمهور اوکراین تاکید داشت که غرب آنها را در مقابل روسیه تنها گذاشته است.

وی تاکید کرد: تذکر بنده به کسانی است که دنبال غرب بودند و می خواستند با طناب آنها به چاه بروند، آنهایی که اروپا و آمریکا را بهشت خود می دانستند، اکنون باید از اوکراین درس عبرت بگیرند.

این نماینده مجلس بیان کرد: قضیه اوکراین طنین صدای رهبری است که به غرب از جمله آمریکا و اروپا نباید اعتماد کرد، از این رو به تیم مذاکره کننده در وین تذکر می دهم که دقت لازم را داشته باشند.

مهدی عیسی زاده در جریان بررسی لایحه بودجه 1401 کل کشور، در اخطاری خواستار به رأی گذاشتن رد شدن از پیشنهادات غیرقابل طرح نمایندگان شد و گفت: روز پنجشنبه بندی درباره مالیات تصویب شد که نمایندگان باید توجه کنند مالیات یک ساله نبوده و 20 ساله است و مشخص نیست خانه ای 4 میلیارد تومانی که اکنون 40 میلیارد تومان شده است باید چگونه مالیات پرداخت کند لذا شیرازه کار بهم ریخته است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس در ادامه با اشاره به بند دیگری که براساس پیشنهاد یکی از نمایندگان به یکی از تبصره ها الحاق شد، اظهار داشت: در جلسه صبح بندی به تصویب رسید که 13 سازمان را بهم ریخته است و مشخص نیست محل تامین منابع مالی مواردی که تصویب شد از جمله بسیج، دانشجویان و ورزشگاه ها از کجا تامین می شود.

وی افزود: پیشنهادی برای توجه بیشتر به معلولان به تصویب رسید، ردیف مربوط به این قشر از جامعه در کمیسیون تلفیق در نظر گرفته شده بود.

علی نیک زاد در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه نمی توان برای حذف ارائه پیشنهادات نمایندگان رأی گیری کرد، گفت: هم اکنون در حال بررسی تبصره 6 هستیم و بخشی از موارد به کمیسیون تلفیق ارجاع شد و علیرغم اینکه 3 نوبت جلسه در روز خواهیم داشت نمایندگان باید ارائه پیشنهادات خود را مدیریت کنند.

محمدرضا صباغیان در تذکر دیگری با بیان اینکه براساس بحث های نظارتی که داریم نباید از پیشنهادات نمایندگان گذشت، گفت: دولت بودجه ای را ارائه داده و حق نمایندگان است که پیشنهادات خود را ارائه دهند و امکان رد شد از آن وجود ندارد و نباید حق نمایندگان و ملت ضایع شود.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم، عنوان کرد: اما اگر دولت و مجلس انقلابی در مسیر غرب حرکت کنند، مردم درباره حقوق خود در این زمینه سوال خواهند کرد از این رو باید منافع ملت دیده شود و امتیازی داده نشود که باز هم طرف مذاکره کننده به تعهدات خود عمل نکند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما نمایندگان مجلس اجازه تضییع حق ملت را نمی دهیم و اگر دشمن ببیند ما کوتاه آمده ایم باز هم برجام دیگری را تکرار می کند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha