دورهمی های نوروز برای بیماران زمینه ای و افراد واکسینه نشده می تواند خطر آفرین باشد

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: دورهمی های نوروز می تواند برای بیماران زمینه ای و افراد واکسینه نشده خطر آفرین باشد، بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی در مهمانی ها و مسافرت ها و دریافت دز سوم واکسن باید اولویت همه مردم باشد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر علی اصغر انجیدنی،  با اشاره به اینکه خوشبختانه در روزهای اخیر روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به کرونا متوقف شده است،خاطر نشان کرد: امیدواریم توقف روند افزایشی بیماران بستری در روزهای آینده منجر به کاهش تعداد بستری ها شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که میزان بستری بیماران روند افزایشی ندارد ؛ احتمال بد حال شدن بیمارانی که قبلا بستری شدند و افزایش مرگ و میر وجود دارد.

دکتر انجیدنی با بیان اینکه استان خراسان برای خروج از پیک ششم آماده می شود و مسئله نگران کننده این است که با شروع تعطیلات نوروز ممکن است دورهمی و سفرهای زیادی را ایجاد کند، عنوان کرد: این موضوع برای افرادی که بیماری زمینه ای دارند و واکسینه نشده اند می تواند خطر ساز باشد.

وی افزود:  به عموم مردم توصیه میشود؛ رعایت پروتکل ها در مهمانی و مسافرت ها و تزریق واکسن به ویژه دز سوم واکسن در اولویت زندگی قرار داشته باشد.

دکتر انجیدنی با بیان اینکه در افرادی که سه دز واکسن زده اند، بدحالی و بستری کمتری در این موج وجود داشت و افرادی که فوت کرده اند عموما یا واکسن نزده و یا به بیماری زمینه ای مبتلا بودند، ابراز کرد: استفاده از ماسک و دریافت به موقع واکسن تاثیر زیادی در جلوگیری از بدحالی بیماران دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha