شرایط امروز جامعه در حوزه بیماری کرونا بسیار شکننده است

مدیر توسعه و ارتقا شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آمار مبتلایان به سویه اومیکرون هنوز بالاست ولی به ثبات نسبی رسیده است اما باید بدانیم که شرایط امروز جامعه در حوزه بیماری کرونا بسیار شکننده است و نگرانی برای عدم توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون و مواجهه با پیک سهمگین پس از تعطیلات نوروز وجود دارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد حسن درخشان، با اشاره به اینکه در موج ششم کرونا به دلیل پوشش واکسیناسیون، خوشبختانه به آمار بالایی از میزان بستری مواجه نشدیم، عنوان کرد: واکسیناسیون کامل به معنای دریافت سه دز واکسن کرونا است و کسانی که یک دز و یا دو دز دریافت کرده اند از ایمنی کافی در برابر بیماری برخوردار نیستند .

وی با اشاره به اینکه اهمیت واکسیناسیون به حدی زیاد است که در این پیک مشخص شد بیشتر کودکان و شیرخوارگان که واکسینه نشده اند مبتلا به بیماری شده و درصد قابل توجهی نیاز به بستری پیداکردند، گفت: درصد تست های پی سی آر مثبت در هفته اول بهمن ماه تا 70 درصد و در برخی از شهرستانها به 80 درصد رسید اما در حال حاضر 45 تا 50 درصد تست ها مثبت است .

دکتر درخشان با بیان اینکه سویه اومیکرون قدرت سرایت بسیار بالایی دارد، خاطر نشان کرد: همین تعداد موارد مثبت پی سی آر اگر قرنطینه نشوند و در جامعه چرخش کنند و یا در اعیاد مذهبی و نوروز به دیدار افراد خانواده بروند می توانند تمام افراد یک خانواده را مبتلا کنند و دوباره موج کرونا با شدت بسیار بالاتری اوج بگیرد.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اومیکرون سویه ای از کرونا است که می تواند خطرات جانی برای سالمندان، کودکان و بیماران زمینه ای و مادران باردار داشته باشد، گفت: دغدغه اصلی در حوزه بهداشت و درمان ساده انگاری مردم در ایام تعطیلات نوروز و آغاز سهمگین موج کرونا در ماه های ابتدایی سال جدید است.

دکتر درخشان با بیان اینکه شهر مشهد شرایط خاصی را به لحاظ زائر پذیری دارد از همین رو مردم باید توجه ویژه ای به مقوله واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند ، گفت: حتی الامکان در ایام نوروز از سفر ،تجمعات و دورهمی ها پرهیز کنند و ماسک را به صورت مستمر استفاده کنند تا شاهد شرایط ناگواری نباشیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha