حضور کاراته کاران ایرانی در سه رویداد آسیایی در سال ۱۴۰۱

نائب رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران گفت :  در سال آینده  کاراته کاران ایرانی در سه رویداد مهم مسابقات قهرمانی آسیایی، مسابقات قهرمانی کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی حضور می یابند .

اشرف امینی در حاشیه مجمع عمومی هیات کاراته استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های فدراسیون کاراته در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: طبق سنوات گذشته  فدراسیون کاراته در حوزه‌های آموزش، فرهنگی، رویدادهای ورزشی، ورزش همگانی فعالیت خود را انجام خواهد داد .


وی با بیان اینکه سال آینده سال خاصی برای فدراسیون کاراته است، خاطرنشان کرد: در سال آینده سه رویداد مهم مسابقات قهرمانی آسیایی، مسابقات قهرمانی کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی را در پیش رو داریم.

نائب رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بازی‌های انتخابی این مسابقات برگزار شده است، تصریح کرد: اردوهای تیم‌های اعزامی به این مسابقات در حال برگزاری است.

امینی  با بیان اینکه آخرین مرحله مسابقات انتخابی این رویدادهای ورزشی برای بانوان هفته بعد برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این مسابقات دو نفر از بانوان کاراته‌کار ایرانی حضور خواهند داشت و امیدواریم در این مسابقات نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه عمده کارهای ورزشی و حمایت‌ها در استان‌ها اتفاق می‌افتد، ادامه داد: ورزشکارانی که برای مسابقات خارج از کشور پذیرفته می‌شوند از زمان حضور در اردو تا زمان بازگشت از مسابقات تحت حمایت فدراسیون خواهند بود و در صورت کسب مقام از ورزشکاران تجلیل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه فدراسیون کاراته برنامه‌هایی را برای حمایت‌های خاص و ویژه برای استان‌ها دارد، افزود: تا اعلام قطعی فعلا صبحتی نمی‌خواهم از طرف من اعلام شود تا تبدیل به یک مطالبه شود.

امینی با اشاره به تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا در ورزش کاراته، ابراز کرد: همه‌گیری ویروس کرونا منجر به تعویق افتادن مسابقات قهرمانی آسیا شد و از اردیبهشت‌ماه به تیرماه منتقل شد.

وی با اشاره به تغیر و تعطیلی مسابقات کاراته وان به دلایل مختلف، تصریح کرد: یکی از مسابقات کاراته وان به دلیل جنگ روسیه و اوکراین لغو شد.

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha