پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای تهران

کارشناس سازمان هواشناسی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما وضعیت هوای استان را در چند روز آتی پیش‌بینی کرد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، کبری رفیعی در «سلام تهران» با اشاره به وضعیت آب‌وهوای روز جاری شهر تهران، گفت: امروز در سطح استان تهران آسمان نیمه‌ابری خواهد بود و به‌تدریج ابری خواهد شد. در اوایل شب، بارش باران شروع می‌شود که همراه با وزش باد است. در ارتفاعات استان تهران از جمله در آبعلی، فیروزکوه و دماوند بارش‌هایی که در شب جاری اتفاق خواهد افتاد توأمان به شکل برف و باران است البته در این مناطق نیز وزش باد اتفاق خواهد افتاد. بارش برف در روزهای باقیمانده اسفند بیشتر در ارتفاع خواهد بود.

وی ضمن پیش‌بینی وضع دما در شهر تهران، عنوان کرد: از نظر شرایط دمایی در روز جاری پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر دما در تهران به ۱۹ درجه بالای صفر برسد و نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش خواهد داشت؛ همچنین حداقل دما در تهران به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به دیروز 2 درجه افزایش داشته است. پیش‌بینی می‌کنیم که در روز آینده حدوداً به ۹ درجه بالای صفر برسد که با شروع بارش‌ها طبعاً مقداری کاهش پیدا می‌کند.

رفیعی درباره وضعیت دما در شهرهای مختلف استان تهران، ابراز کرد: حداکثر و حداقل دما در آبعلی بین  ۸ درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر، در فیروزکوه 12 درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر، در دماوند ۱۱ و 2 درجه بالای صفر، در لواسان ۱۴ و ۵ درجه بالای صفر، در فرودگاه امام خمینی(ره) 20 و 7 درجه بالای صفر، در شمیرانات 17 و 6 درجه بالای صفر، اسلامشهر 21 و 7 درجه بالای صفر، بهارستان  20 و 8 درجه بالای صفر، پاکدشت 21 و 8  درجه بالای صفر، پردیس ۱۶ و 5 درجه بالای صفر، پیشوا ۲۲ و ۷ درجه بالای صفر، شهر ری 20 و 8 درجه بالای صفر، شهریار و شهر قدس 18 و 9 درجه بالای صفر، قرچک و ورامین 22 و 8 درجه بالای صفر و ملارد بین 18 و 8 درجه بالای صفر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روز آینده در ارتفاعات استان تهران بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت، گفت: هم‌وطنان باید توجه لازم را داشته باشند؛ سطح آب رودخانه‌ها متغیر خواهد بود و کاهش دید وجود دارد همچنین در مناطق کوهستانی لغزندگی جاده‌ها وجود خواهد داشت. برای شنبه صبح تهران حدوداً نسبت به روز جاری 4 یا 5 درجه کاهش دما خواهیم داشت و در اوایل هفته حداقل دما بین ۶ یا ۷ درجه بالای صفر خواهد بود.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که به کارگردانی علی شعبانی و مازیار مهاجر سلطانی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ورزشی با اجرای مصطفی امامی، فریبا باقری و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha