بیش از ۱۲۰۰ گروه جهادی در استان زنجان فعالیت می‌کند

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان گفت : یک هزار و ۲۶۷ گروه جهادی در ۲۲ قشر  در عرصه‌های خدمت رسانی و محرومیت زدایی در استان زنجان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان،  سرهنگ فرشاد پیری  در آیین اختتامیه دومین جشنواره بسیج سازندگی و جهادگران استان زنجان  با بیان اینکه در جهت ارج نهادن به حرکت­های جهادی که با هدف های ترویج و تعمیق و گسترش حرکت های جهادی در جامعه بخصوص در جوانان و نوجوانان  داشته ایم  گفت : یک هزار و ۲۶۷ گروه جهادی در ۲۲ قشر فقط در سامانه اطلس  ثبت نام  شده اند ولی  بیش از ۲۴ هزار از جهادگران در گروه های جهادی فعالیت دارند.

وی باتوجه به اینکه گروه های جهادی باید  ساماندهی و دارای حساب حقوقی مشخصی باشند افزود: از ابتدای سال جاری ۳۸۰ گروه جهادی دارای حساب حقوقی هستند.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه برای ۳۵۸ گروه به تعداد دو هزار و ۱۰۵ نفر جهادگر آموزش توانمند سازی به صورت حضوری و مجازی  صورت گرفته است  اظهار کرد: این آموزش ها در زمینه های عمران ،امداد و نجات، فرهنگی ،بهداشت و درمان، کشاورزی و....در تمامی شهرستان‌ها اجرا شده است.

سرهنگ پیری با اشاره به برگزاری ۴۷ مورد  محافل انس با قرآن  از ابتدای سال جاری در قالب جهادگران قرآنی  خاطرنشان کرد: خدمت رسانی ۳۵۰۰نفر جهادگر به تعداد  ۱۱۸ هزار  نفر روز در رزمایش  مبارزه با کرونا  فعالیت داشته اند .

وی در خصوص مشارکت گروه های جهادی در اجرای طرح های محرومیت زدایی در بسیج سازندگی گفت :  بیش از ۱۸۰۰ طرح  و میانگین ۵۰ هزار نفر روز در سال برای احداث و مرمت مسجد، غسالخانه،مدرسه و... مشارکت فعالی داشته اند .

این مسئول ادامه داد : در راستای نظم دهی و ساماندهی گروه های جهادی تفاهم نامه ها و موافقت نامه هایی  صورت گرفته است که در سال ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود

سرهنگ پیری با اشاره به  تشکیل و راه اندازی ۳ قرارگاه جهادی پهنه ای که کل استان را پوشش می‌دهد بیان داشت :  این قرارگاه در سال ۱۴۰۱ تجهیز و در ۱۰ کارگروه در  خدمت جهادگران  قرار می‌گیرد و ساماندهی و عملیاتی می‌شود.

در پایان با اشاره به آثار ارسالی به دومین  جشنواره بسیج سازندگی و  جهادگران استان زنجان  گفت :  ۵۶۹ اثر عکس و ۴۸ اثر خبر (مصاحبه و گزارش) به دبیرخانه جشنواره ارسال شده  که نسبت به  جشنواره  اول افزایش ۲ برابری را داشته است که در این جشنواره  ۲ نفر شایسته تقدیر و همچنین ۱۳ نفر از جهادگران که در بحث محرومیت‌زدایی همکاری داشته تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

خبرنگار: زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha