در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱شهرداری سلایق شخصی اعمال نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت : لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به‌صورت کارشناسی‌شده تدوین شده و به هیچ وجه سلایق شخصی در تدوین لایحه، اِعمال نشده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، منصور مرادلو، ظهر پنجشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان ظهر امروز شورا شهر  زنجان با اشاره به بودجه تصویبی ۱۴۰۱ شهرداری زنجان اظهار کرد:  در سال جاری بودجه شهرداری  ۸۹۰ میلیارد تومان بود که در لایحه سال ۱۴۰۱ با بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان رشد به بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری زنجان در اردیبهشت‌ماه  خاطرنشان کرد:  با تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری، بیش از ۲ ماه نسبت به سال جاری،  جلو هستیم و امیدواریم که بودجه سال آینده شهرداری زنجان تا قبل از عید نوروز ابلاغ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان خاطرنشان کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به‌صورت کارشناسی‌شده تدوین شده و به هیچ وجه سلایق شخصی در تدوین لایحه، اِعمال نشده است.

منصور مرادلو با بیان اینکه زیرگذر دوربرگردان تقاطع گلشهر تا قبل از پایان سال، قابل استفاده برای عبور و مرور شهروندان خواهد بود، خاطرنشان کرد: تمام تلاش شهرداری بر این است که پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام تکمیل شوند.

وی، کاهش هزینه‌های جاری را از اتفاقات مثبت بودجه سال آینده شهرداری زنجان برشمرد و افزود: ۴۷ درصد بودجه سال آینده مربوط به اعتبارات جاری و ۵۳ درصد مربوط به اعتبارات عمرانی بوده است و تغییر محسوسی نسبت به بودجه سال جاری داشته که این تغییر کاملاً برنامه‌ریزی‌شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه فرصت اجرای عملیات عمرانی در شهر زنجان حداکثر ۸ ماه از سال است، گفت: اگر واقعاً می‌خواهیم پروژه‌ها به‌موقع اجرا شوند حتماً باید فرآیندهای انتشار در سامانه، انتخاب پیمانکار، عقد قرارداد و... به‌موقع انجام شود.

مرادلو با تاکید بر توجه به مناطق محروم شهر زنجان تصریح کرد: باید تلاش شود تا خدماتی ک به شهروندان ارائه می‌شود عادلانه باشد و وظیفه ما این است  که به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل ترافیکی شهر زنجان بسیار آزاردهنده است، افزود: سبزه‌میدان باید تعیین تکلیف شود و مشکلات ترافیکی با برنامه‌ریزی باید بازنگری و حل شود.

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در بودجه شهرداری ۱۴۰۱

مجید ناصحی‌مقدم، نایب‌رئیس شورا و رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه  با بیان اینکه بودجه  یک هزار و ۳۱۶ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری زنجان شامل ۲ بخش جاری (هزینه‌ای) و تملک دارایی (عمرانی) است بیان داشت:  ۶۱۶ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و  ۷۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات عمرانی است.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد بودجه مربوط به اعتبارات هزینه‌ای و ۵۳ درصد نیز مربوط به اعتبارات عمرانی است، اظهار داشت: نسبت اعتبارات هزینه‌ای به عمرانی بر اساس بخشنامه‌های بودجه‌ای ۴۰ به ۶۰ است که این امر در بودجه شهرداری زنجان رعایت شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha