زنجان، میزبان اولین همایش ملی فارماکوویژیلانس و ایمنی دارو

اولین همایش ملی فارماکوویژیلانس و ایمنی دارو از ۱۶ اسفندماه سال‌جاری به مدت ۳ روز به همت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، این همایش باحضور سخنرانانی از مراکز who، Uppsalla monitoring center  و متخصصان بین‌المللی از کشورهای ایران، آلمان، آمریکا، کانادا، سوئد، عراق و مصر با محوریت تعالی ایمنی دارویی بیماران در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شود.

موضوعات محوری این همایش  ،فارماکوویژیلانس از دیدگاه ملی و جهانی، مرور کلی بر گایدلاین های  فارماکوویژیلانس،شناسایی/گزارش /مدیریت و پایش عوارض ناخواسته دارویی، مدیریت سیگنال های خطر در فارماکوویژیلانس، روش شناسی در فارماکوویژیلانس،مدیریت خطر پس از ورود دارو به بازار،بازدید و رسیدگی ،اقدامات به حداقل رساندن و اطلاع رسانی خطرات،آینده‌ی  فارماکوویژیلانس،فارماکوویژیلانس در بیمارستان و سلامت عمومی و... است .

گفتنی‌ست: فارماکوویژیلانس به دانش و فعالیت‌های مرتبط با ردیابی، ارزیابی، گزارش‌دهی و پیشگیری از عوارض دارویی یا سایر مشکلات مرتبط با دارو می‌گویند.

هدف فارماکوویژیلانس استفاده سالم از فرآورده‌های دارویی، ارزیابی و تعیین ارتباط میان زیان‌ها و فواید مصرف داروهای موجود در بازار و انتخاب آگاهانه موثرترین روش درمانی است.









نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha