ضرورت تقویت شبکه‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری‌های نوپدید

دکتر زالی با بیان اینکه شیوع کرونا بار دیگر ضرورت اتکا به سیستم بهداشتی کشور را یادآور شد، گفت: کرونا آخرین بیماری نوپدید نیست و احتمالا در سال‌های آینده با امواج جدیدی از بیماری‌های نوپدید رو به رو خواهیم شد و اگر شبکه های بهداشتی را تقویت نکنیم ممکن است باز دچار بحران شویم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه چهاردهم اسفندماه، در نشست پایان سال مدیران شبکه های بهداشتی دانشگاه، با اشاره به موفقیت‌های سترگ حوزه بهداشت در سال ۱۴۰۰، نقش دانشگاه در واکسیناسیون علیه کرونا را بسیار چشمگیر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در قدر مطلق تلقیح واکسن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه اول را داراست، گفت: تلقیح ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن مرهون تلاش شبانه روزی همکاران حوزه بهداشت دانشگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توجه مقام معظم رهبری به شبکه‌های بهداشتی را فرصت مغتنمی برای بهسازی و نوسازی حوزه بهداشت از نظر زیرساختها، بودجه و نیروی انسانی دانست.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا بار دیگر ضرورت اتکا به سیستم بهداشتی کشور را یادآور شد، گفت: کرونا آخرین بیماری نوپدید نیست و احتمالا در سال‌های آینده با امواج جدیدی از بیماری‌های نوپدید رو به رو خواهیم شد و اگر شبکه های بهداشتی را تقویت نکنیم ممکن است باز دچار بحران شویم.

دکتر زالی با اشاره به نقش شبکه های بهداشتی در پوشش واکسیناسیون علیه کرونا، افزود: افتخارات کسب شده در حوزه واکسیناسیون مرهون نظم، دیسیپلین، صلابت و ثبات شبکه وزین بهداشتی در کشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هرگونه غفلت در حوزه شبکه های بهداشتی می‌تواند مشکلات عظیمی را در پی داشته باشد، ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد کارها و برنامه‌های نوآورانه در حوزه شبکه های بهداشتی دانشگاه باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های شبانه روزی همکاران شبکه های بهداشتی دانشگاه در طول مبارزه با کرونا از جمله بیماریابی، غربالگری، اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: همکاران ما در حوزه بهداشت در این مدت کارهایی ستودنی و جهادی انجام دادند.

دکتر زالی ادامه داد: حتی در مواردی که دستگاه‌های دیگر در واکسیناسیون مشارکت می‌کردند، نظارت، پشتیبانی و آموزش های مربوطه توسط شبکه‌های بهداشت انجام شده است.

وی  در پایان انجام اقدامات جدید در حوزه شبکه‌های بهداشتی را سرمایه گذاری در دراز مدت برای تحقق اصل پیشگیری بهتر از درمان دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha