نیازمند پیوست رسانه‌ای برای جریان‌سازی هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش اساسی و بی بدیل رسانه ها در اطلاع رسانی افکار عمومی، تاکید کرد: امروز زمان تبیین است که باید در عمل به کمک هم به اثبات برسانیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در نشست کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی کرونا با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی در محل معاونت مطبوعاتی، با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، به موضوع شیوع کرونا در ایران و جهان اشاره کرد و گفت: باگذشت حدود بیش از دوسال از همه‌گیری ویروس منحوس کرونا خوشبختانه با ابتکار عمل و حضور همگانی آحاد مردم و دستگاه‌های مختلف خدمات خوب و ارزنده‌ای در مقابله، جلوگیری و پیشگیری از این بیماری به عمل آمد که تلاش همه جانبه اهالی رسانه یکی از این خدمات و همراهی ها بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش بی بدیل رسانه‌ها در اطلاع رسانی افکار عمومی، تصریح کرد: امروز هر شهروندی با داشتن یک گوشی همراه می‌تواند روایت‌گر، تصویرگر و خود به عنوان منبعی برای اطلاع‌رسانی در فضای مجازی محسوب شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه کشور ما در هر موضوع و جریانی دارای رقیب رسانه‌ای است از این رو با توجه به گستردگی فضای مجازی و افزایش کاربران و... مدیریت این فضا کار دشواری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با بالارفتن آمار شیوع کرونا رسانه‌های رقیب دچار لکنت شده و شروع به منفی‌بافی و جریان‌سازی بر ضد کشور ما و برای ناامید کردن مردم از شرایط حاکم شدند. شبکه‌ها و رسانه های مزدوری که با پول دیگر ایادی استبکار کار می‌کنند خوشبختانه امروز در مواجهه با رسانه‌های ما و افکار عمومی ایران اسلامی و روایت‌گری اوضاع، شکست خورده و دیگر حرفشان در دنیا خریدار ندارد.

اسماعیلی افزود: رقیبان رسانه‌ای و دشمنان ایران زمین در روایت‌گری جعلی و غیرواقعی جلوه دادن شرایط جامعه ایران به ویژه در موضوع کرونا، شکست خورده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران فارغ از هرگونه جنگ تبلیغاتی و منفی بافی رقیبان رسانه ای در آنسوی مرزها علیه کشورمان، اصل را بر سلامت مردم گذاشت، اجرای شیوه نامه های بهداشتی، واکسیناسیون عمومی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دیگر دستورالعمل های ستاد ملی کرونا را گواه براین مدعا دانست.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با ارائه آماری از تزریق سه دز واکسن کرونا بصورت عمومی در کشور، اظهار داشت: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، با کم شدن میزان فوتی ها و تزریق واکسن عمومی، محدودیت ها کم کم برداشته شده و مردم می توانند در ایام نوروز بدون محدودیت از خدمات فرهنکی، هنری، سفر، راهیان نور و...‌ بهره مند شوند چراکه ارائه خدمات در کشور مبتنی بر واکسیناسیون عمومی است.

اسماعیلی درعین حال تاکید کرد: امروز خوشبختانه میزان امیدواری مردم نسبت به ماه های قبل چندین برابر شده چراکه آنها معتقدند با تبیین، امور و مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از عملکرد کمیته اطلاع رسانی مقابله با کرونا، اقناع افکار عمومی را از وظایف این کمیته برشمرد و گفت: نظام رسانه ای کشور باید ضمن تبیین دستاوردهای دولت مردمی، هرآنچه به عنوان خدمات عمومی در موضوع سلامت مردم در شیوع کرونا صورت گرفته را نیز ثبت و اطلاع رسانی کنند.

اسماعیلی در عین حال تاکید کرد: افتخارات و خدمات ارایه شده را نیز باید با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری ثبت، روایت و ماندگار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه از تلاش و همراهی همه رسانه ها، خبرگزاری ها، خبرنگاران که در عین گمنامی زحمات فراوانی را دراین مدت محتمل شدند تشکر و قدردانی کرد.

در ابتدای این نشست محمد خدادی دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی کرونا، گفت: کمیته اطلاع رسانی کرونا ۲ اسفند سال ۱۳۹۸ تشکیل شد. ما با بحران جنگ روانی سنگین و شایعاتی از سوی معاندان نظام در اسفندماه مواجه بودیم که ارکان نظام را هدف قرار داده بود.

وی تصریح کرد: نقش مقام معظم رهبری در هدایت مردم و حمایت از کادر درمان در مواجهه با کرونا بسیار تأثیرگذار بود.

خدادی با تاکید بر نقش رسانه ها در هدایت کرونا گفت: جریان رسانه‌ای و خبرنگاران سربازان گمنام عرصه اطلاع‌رسانی بودند که در این زمینه نقش به سزایی داشتند و در دفاع از انقلاب اسلامی برای دیده شدن دیگران تلاش می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر کارگروه ستاد خبری، کارگروه‌های مختلف دیگری از جمله کارگروه اقدام، کارگروه اقدام سریع، کارگروه ضد شایعه و ... نیز داشتیم.

در بخش دیگری از این نشست فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ستاد خبری کرونا از زیرساخت‌های مناسبی است که در کشور به وجود آمد که برای مقابله با پدیده ای ناشناخته و مبهم فراقوه‌ای شکل گرفت و به مهار بحران کرونا کمک کرده است و هرچه جلوتر آمدیم موفقیت‌های بیشتری کسب کرد.

وی گفت: تزریق واکسن کرونا در نوبت های مختلف نشان داد می توان بر چالش ها نیز فائق آمد و این تجربه می تواند به ما در ابعاد ملی و فراملی کمک کند.

در این نشست برخی از اعضای حاضر به ارائه گزارش عملکرد دستگاه مرتبط و همچنین نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha