پایش یکپارچه ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون شهری

نظارت هوشمندانه تردد خودروها، کاهش سوانح ناشی از تخلفات رانندگی و خطای انسانی، مدیریت سوخت، کاهش هزینه‌ها و غیره از جمله مزایایی است که با پایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتفاق می‌افتد.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،سامانه پایش یکپارچه ناوگان حمل و نقل درون شهری (سیپاد) ایجاد شده است تا خدمات حمل و نقل عمومی شهرها به شکل درست‌تر و اصولی‌تری ارائه شود. این پروژه به منظور پایش یکپارچه ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون شهری تعریف شده است که اطلاعاتی از قبیل سرعت ناوگان، رفتار رانندگی، محدوده حرکتی و غیره را در اختیار سازمان‌های ذیربط قرار می دهد.

کاری که با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و 3 شرکت دانش‌بنیان و خلاق رادشید، برق و الکترونیک سجاد و آنی نوین هوشمند در حال اجرا است.

این پروژه در حال حاضر در مرحله طراحی و ساخت نمونه نهایی قرار دارد و فراخوانی به صاحبان ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران برای بهره‌مندی از مشوق‌های استفاده از سامانه سیپاد ارائه شده است.

اجرای صحیح این طرح می تواند راهگشای رفع مشکلات و نواقص موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرهای بزرگ شود تا با این کار ساماندهی ترافیک، تردد خودروها، سرویس‌دهی درست و به موقع ناوگان عمومی، کاهش تخلفات و تصادفات و غیره میسر شود. موضوعی که با توسعه شهرنشینی و چالش‌های به وجود آمده در این زمینه به دغدغه‌ای مهم برای مدیریت شهری بدل شده است.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha