۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در زنجان ساخته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه سهم استان زنجان از محل ساخت ۴ میلیون مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، تعداد ۷۱ هزار واحد مسکونی است، گفت:  ساخت۰ ۲هزار واحد مسکونی در زنجان نیز سهم بخش روستایی است.

مسعود بیات منش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان ، پروژه اصلی دولت را مسکن اعلام کرد و گفت: مسکن یک کار بین بخشی است و دبیر خانه شورای مسکن، وزارت راه و شهرسازی است و کارهای ساخت و ساز، تامین زمین، تهیه طرح‌ها و انتخاب پیمانکاران، ثبت نام مردم و پرداخت تسهیلات توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود ولی باید دستگاه‌های خدمات رسان و سایر ارگان‌ها هم کمک کار راه و شهرسازی باشند.

وی با بیان اینکه شورای عالی مسکن در سطح کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: رئیس جمهور، رئیس شورای عالی مسکن است و در استان‌ها هم شورای مسکن به ریاست استاندار و دبیری اداره راه و شهرسازی استان‌ها برگزار می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه چالش مهم راه و شهر سازی در تامین زیر ساخت‌ها است، ابراز داشت: شورای شهر، شهرداری زنجان در گذشته و حال و نظام مهندسی همکاری خوبی با راه و شهرسازی در خصوص صدور پروانه ساختمانی دارند و بدون اینکه پروانه اخذ شود مراحل را با دستور نقشه موقت کار خود را آغاز می‌کنیم.

بیات منش چالش جدی راه و شهرسازی را در تامین زیرساختها اعلام کرد و افزود: قانون، تکلیف تامین زیر ساختها را مشخص کرده و ما منتظر نمی‌مانیم و خودمان به دنبال تامین زیر ساخت ها هستیم.

وی با بیان اینکه سهم استان زنجان از محل ساخت ۴ میلیون مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، تعداد ۷۱ هزار واحد مسکونی است، گفت: ۱.۳ درصد جمعیت کشور در این استان قرار دارد و این تعداد واحد مسکونی طی مدت چهار سال ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی در قالب بخش شهری، روستایی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها در استان زنجان ساخته خواهد شد، افزود: از ۷۱ هزار واحد مسکونی نیز ۲۰ هزار واحد مسکونی سهم بخش روستایی است و ۵۱ هزار واحد شهری هم در ۲۱ شهر استان احداث خواهد شد و به نسبت جمعیت و تقاضا در شهرهای استان ساخته می‌شود.

بیات منش متذکر شد: در این میان ۱۲ هزار واحد مسکونی از ۵۱ هزار واحد هم سهم  بخش خصوصی است و درخواست ثبت نام داده شده و تسهیلات پرداخت می‌شود که بخش خصوصی هم هر سال ۳ هزار واحد احداث می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ هزار واحد مسکونی می‌ماند که سالی ۹ هزار و ۸۰۰ واحد با تامین زمین ساخته می‌شود، ابراز داشت: تاکنون ساخت ۱۶ هزار واحد از این تعداد از سال گذشته شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه شهرستان زنجان بیشترین تقاضا در طرح نهضت ملی مسکن را دارد، افزود: سهم شهرستان زنجان ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد است که زمین ۵ هزار واحدی آماده است و با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان زنجان آغاز عملیات اجرایی ۲۱ هزار واحد در استان کلنگ زنی شد که ۱۶ هزار واحد توسط پیمانکار ساخته می‌شود و برای ۵ هزار واحد منتظر واریز رقم توسط ثبت نامی‌های جدید  هستیم تا به پروژه‌ها وصل شوند.

بیات منش با بیان اینکه ساخت مسکن دو سال طول می‌کشد و پروژه‌ها به صورت انبوه سازی هستند، گفت: زنجان جزو اولین استان‌هایی است که تکلیف قانونی ۴ میلیون را شروع کرده است و تا تبدیل شدن به کلان شهر و توسعه شهر زنجان، جا داریم.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha