تاکید معاون درمان وزارت بهداشت بر ضرورت جلب رضایت بیماران در روند درمان

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که کوتاهی و یا نادیده گرفتن خواسته های بیماران می تواند برترین درمان ها را تحت الشعاع قرار دهد، تاکید کرد: باید در روند درمان رضایت بیمار مورد توجه باشد تا خدمات درخشان مدافعان سلامت خدشه دار نشود.

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت روز گذشته  در نخستین جشنواره دانشگاه بهره‌ور و سومین جشنواره بیمارستان بهره‌ور که در تالار امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به این که گسترش و بهره وری باید در سطح ملی ایجاد شود، اظهار کرد: باید تلاش کنیم در حوزه های مختلف سلامت خدمت بهینه با هدف ارتقای سلامت عمومی را ارایه دهیم.
 وی با بیان این که اداره بیمارستان ها یکی از سخت ترین، مسئولیت های مدیریتی است، اظهار کرد: باید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بهترین و باکیفیت ترین خدمات به بیماران داده شود، خدمتی که حق مسلم بیمار است.
 معاون درمان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را یکی از پیشروترین دانشگاه های کشور در حوزه بهره وری و ارایه خدمت دانست و گفت: باید روش های ارتقا بهره وری که در این دانشگاه انجام می شود به سایر دانشگاه‌ها تسری یابد.
 دکتر کریمی در ادامه به کاهش موارد سرپایی، بستری و فوتی های ناشی از کرونا اشاره کرد و افزود: کاهش موارد ابتلا نباید موجب نادیده گرفتن پروتکل ها و ساده انگاری  شود.
وی تاکید کرد: باید ریکاوری پرسنل حوزه سلامت به صورت حساب شده و دوره ای مورد توجه روسای بیمارستان ها باشد.
 دکتر کریمی با بیان این که دستورالعمل های مراقبت های بهداشتی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است، عنوان کرد: باید با مدیریت و نظارت کافی خدمات درمانی و بهداشتی در این ایام تعطیل نشود.
 معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در این جشنواره ضمن تقدیر از برترین باید راهکارهای اساسی برای کاهش مشکلات سایر بیمارستان‌ها مورد توجه باشد.
محرومیت زدایی در دستورکار است
وی توجه بیشتر به مشکلات مناطق محروم خصوصا حاشیه تهران را خواستار شد و افزود: بخشی از این مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که ارایه خدمات بهداشتی و درمانی با هدف کاهش محرومیت زدایی باید در دستور کار باشد.
 برخورد قاطع با تخلفات، موارد ارجاع از دولتی به خصوصی، تعرفه ها، عدم رعایت انطباق و مقابله با زیر میزی از دیگر مواردی بود که دکتر کریمی با هدف اجرای عدالت اسلامی در نظام سلامت به آن اشاره کرد.
 معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت رضایت بیماران گفت: باید خواسته های منطقی بیماران به بهترین شکل  و با تمرکز بر سلامت بیمار و جامعه تامین شود.
 وی با تاکید بر این که عدالت و تعالی خصوصا در مناطق محروم در نظام سلامت بیش از پیش دیده شود، اضافه کرد: امروز در هر مرحله ای که هستیم باید به سمت بهتر شدن حرکت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha