مجموعه برکت یک افتخار و الگو برای کشور است

وزیر بهداشت در آیین بهره‌برداری از فاز نهایی بزرگترین کارخانه تولید کننده واکسن غرب آسیا در شهرک صنعتی دارویی برکت، ایجاد مجموعه برکت را یک افتخار، درس و الگو برای کشور اعلام کرد.

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی گفت: همانطور که انسان های فداکار، عالم و مجاهدی دفاع مقدس را مدیریت کردند در این مجموعه هم دانشمندان جوان و متدین یکی از بزرگترین مجموعه‌های علمی و محصول‌محور را به وجود آوردند. 
وی ادامه داد: هنگامی که کرونا آمد کشور تحت شدیدترین تحریم‌های پس از ترامپ قرار داشت و دشمن طمع کرد تا با وارد کردن فشار حداکثری، ایران را به زانو درآورد.
وزیر بهداشت بیان داشت: خباثت دشمن در حدی بود که حتی حاضر بودند مرگ و میرها در جهان افزایش یابد تا به اهداف خود برسند. 
دکتر عین اللهی با اشاره به تحولات اخیر در اوکراین، اظهار داشت: شرایط اخیر اوکراین نشان داد امید بستن به دشمن کاری عبث بوده و ما هیچ راهی به جز خودکفایی و اتکای به خود نداریم.
وی اضافه کرد: خودکفایی در تولید دارو و تجهیزات پزشکی یکی از برنامه های اصلی ما در وزارت بهداشت است. 
وزیر بهداشت با اشاره به حذف ارز ترجیحی گفت: برخی از فرآیندها از جمله ارز ترجیحی ضد تولید بودند و مانع از اعتماد سرمایه‌گذاران برای ورود به عرصه تولید می‌شدند.
دکتر عین اللهی گفت: مهم‌ترین عامل موفقیت در کشور وجود نیروی انسانی کارآمد و متعهد است و با وجود این نیروها ما نباید در کشور کمبود دارو داشته باشیم.
وی افزود: با وجود این دانشمندان نابغه کشور نباید متکی به درآمدهای نفتی باشد بلکه با ریل‌گذاری صحیح می‌توانیم از صنایعی مانند واکسن و داروسازی برای تقویت صادرات استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از هوش مصنوعی، استارتاپ‌ها، توسعه فناوری و پژوهش‌های محصول محور می‌تواند در این راه به ما کمک کند.
وزیر بهداشت با تاکید بر این که "عدالت و تعالی نظام سلامت" یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها بر کسب مرجعیت علمی در کشور تاکید کرده‌اند و با وجود این همه ظرفیت‌های علمی، ایران می تواند محور فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در منطقه باشد.
دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام و مجموعه برکت می‌توانند درعرصه بین المللی نیز پیشتاز باشند و با کمک به صادرات، توان علمی کشور را به جهانیان نشان دهند.
وی افزود: ما به دنبال یک جهش علمی و پژوهشی در کشور هستیم و به طور قطع توان این جهش در کشور وجود دارد.
وزیر بهداشت تاکید کرد: برنامه ریزی‌ها باید به گونه ای باشد که در کشور اصلا کمبود دارویی وجود نداشته باشد. در این راه از کمک همه خیرین، سرمایه‌گذاران و عاشقان کشور استقبال می‌کنیم.
وی افزود: تلاش مجاهدانه در مجموعه برکت نشان داد که مدیریت نقش اساسی در تحولات دارد. باید در عرصه دارو هم از یک کشور وابسته به یک کشور صادر کننده تغییر ریل دهیم.
وزیر بهداشت گفت: به واسطه فداکاری ها و اراده برای عبور از تنگناها، امروز ستاد اجرایی فرمان امام و مجموعه برکت در قله ایستاده است. 
دکتر عین اللهی افزود: کارهای بزرگی که در برکت انجام شده به همه این امیدواری را می دهد که پس از این در زمینه مبارزه با هر ویروسی بیمه شویم. 
وی ادامه داد: با این‌که وزارت بهداشت در زمینه تایید محصولات علمی بسیار موشکافانه و دقیق عمل می کند واکسن برکت توانست از انواع و اقسام آزمایشات با موفقیت عبور کرده و به عنوان یک واکسن بسیار موثر با کمترین عوارض شناخته شود.
وزیر بهداشت در پایان با اشاره به اینکه در برخی کشورها واکسیناسیون عمومی زیر ۱۰ درصد انجام شده، گفت: امکان صادرات واکسن ایرانی به این کشورها وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha