بروز پدیده گرد و خاک در نوار غربی کشور/ فعالیت سامانه بارشی در اکثر استان‌ها ادامه دارد

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از خیزش گرد و خاک در نوار غربی، تندباد در مرکز، شرق و شمال‌شرق و در عین حال تداوم فعالیت سامانه بارشی در اکثر استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی ساعات آتی امروز پتجشنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰، گفت: امروز در نوار غربی کشورمان پدیده گرد و خاک باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود. ضمنا در مناطق مرکز، شرق و شمال شرق هم امروز تندباد خواهیم داشت که می‌تواند موجب گرد و خاک هم بشود.

وی افزود: این وزش باد شدید برای فردا و پس‌فردا هم در نواحی جنوب‌غرب، غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال‌شرق کشور تداوم خواهد یافت و در مناطق مستعد به بروز پدیده گرد و خاک خواهد انجامید.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در عین حال از تداوم فعالیت سامانه بارشی در شمال‌غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، بخش‌هایی از استان سمنان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس خبر داد و اضافه کرد: در بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و اصفهان، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود. روی ارتفاعات، پیش‌بینی ما، بارش برف است.

نقشینه گفت: شدت بارش برای امروز و فردا، در استان‌های چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان و ارتفاعات تهران و قزوین پیش‌بینی می‌شود. امروز بارش‌های پراکنده‌ای را هم در استان‌های یزد، خراسان جنوبی و ارتفاعات کرمان، دور از انتظار نیست.

به گفته وی، به تدریج از بعد از ظهر امروز و با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارندگی‌ها و کاهش نسبی دما در شمال کشورمان رخ خواهد داد و در روز شنبه، گستره بارش‌ها محدود به نوار شمالی و شمال‌غرب خواهد بود و در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس، و به صورت پراکنده در یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شمال کرمان نیز بارش خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز یکشنبه با کاسته شدن شدت و گستره بارش‌ها در شمال‌غرب کشورمان، بارش‌ها تداوم پیدا خواهد کرد و دوشنبه بارش در غرب سواحل خزر و اردبیل و قسمت‌های شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی و به صورت پراکنده در خراسان رضوی، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و شمال فارس، رخ خواهد داد.

نقشینه عنوان کرد: از روز شنبه در نیمه شمالی کشورمان کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و از بعد از ظهر امروز تا شنبه دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس، مواج و متلاطم خواهد شد.

وی درباره وضعیت هوای پایتخت هم یادآور شد: برای تهران هم پیش‌بینی می‌کنیم امروز، امشب و فردا در برخی ساعات بارش باران و گاهی همراه با رگبار، رعد و برق و تندباد داشته باشیم. بیشینه دمای تهران امروز ۱۹، فردا ۲۰ و پس‌فردا ۱۷ درجه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha