تاکنون مجموعا 2 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است

برنامه " تهران 20"، هجدهم اسفند ماه، با حضور حجت الاسلام" حسن شجاعی علی آبادی" رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفتگو شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت صدور کارت های ملی هوشمند اظهار داشت: تا پایان امسال قرار بود 4 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شود، اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها، کار کمی عقب ماند.

حجت الاسلام" حسن شجاعی علی آبادی" افزود: هم اکنون دوستان فعال در سازمان ثبت احوال موفق شدند از توان داخلی برای تولید بدنه و تراشه کارت های ملی استفاده کنند و از اواخر دی ماه حدودا به صورت روزانه 18 هزار کارت ملی هوشمند صادر شد که در حال حاضر روزانه به صدور 80 هزار کارت ملی رسیده است. تاکنون مجموعا 2 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است که انتظار داریم تا پایان شهریور سال آینده این تعداد به 10 الی 13 میلیون کارت ملی هوشمند نزدیک شود.

نماینده استان زنجان درباره پرونده دانشجویان اخراج شده از دیوان عدالت در کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مقدماتی تصریح کرد: شکایتی به کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی در این خصوص مطرح شد که به دنبال آن از مسئول سابق سازمان سنجش به جلسه ای در کمیسیون دعوت کردیم، البته ایشان اشتباعات رخ داده را  نپذیرفتن و نهایتا به دستور وزیر علوم این فرد برکنار و مسئول جدیدی برای سازمان سنجش کشور انتخاب شد.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مجری برنامه با مضمون آن که نهایتا تکلیف به رسمیت شناختن برگ سبز خودرو مشخص شد؟ پاسخ داد: هم اکنون قانونا برگ سبز خودرو، سند رسمی مالکیت محسوب می شود.

حجت الاسلام شجاعی علی آبادی تصریح کرد: تا قبل از آن که مصوبه مربوطه به برگ سبز خودرو در مجلس به تصویب برسد، ابهاماتی میان مفاد قانونی به وجود آمده بود که موجب پدید آمدن نظرات مختلفی از سوی قوه قضائیه، سردفتران و نیروی انتظامی شده بود که در این مرحله راه حل را اخذ استفساریه ای از مجلس مطرح کردند تا نظر مجلس به صورت شفاف اعلام شود. اما اکنون که این ماده در لایحه بودجه به تصویب رسیده است دیگر نیازی هم به استفساریه نداریم و برگ سبز خودرو سند رسمی مالکیت محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha