ضعف مدیریت در حل معضل پسماند/تامین اعتبار راه‌های مواصلاتی مازندران

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در مازندران ضعف مدیریت در حوزه پسماند وجود دارد و شهرداران باید تفکیک از مبدا را جدی بگیرند.

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در آمل با اشاره به خدمات دولت اظهار کرد: دولت در این مدت، با تدبیر و همتی که داشته هم صادرات نفتی و هم صادرات غیرنفتی انجام داده و همچنین شاهد برگشت منابع نیز بودیم. 

وی از تامین اعتبار برای راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: برای ۳ محور  ارتباطی استان  تامین منابع انجام شده و در محور هراز از محل منابع عمومی و تبدیل دارایی ها 
این تامین اعتبار محقق شده است، همچنین آزاد راه تهران شمال بخش اعظم گره های ترافیکی استان را حل می‌کند و برای بزرگراه فیروزکوه نیز به جهت رفع موانع، تامین منابع صورت گرفته و اعتباری که برای استان دیده شده محدود به شهرستان خاصی نیست.


معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد:
در حوزه راه آهن نیز وزیر راه و شهر سازی با تشکیل کارگروه در بسته مناسب، اعتبار  تخصیص خواهد داد.

مرتضوی ادامه داد: در حوزه آب و کشاورزی نیز برای سدهای در دست اجرا اعتبار تکمیلی درنظرگرفته شده و در بازه زمانی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ مشکل آب و سدهای استان مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه استانهای شمالی از ۲ موضوع پسماند و فاضلاب رنج می برند اظهار کرد:  مقرر شد سازمان مدیریت پسماند در کشور تشکیل شود. برای احداث کارخانه های پسماند و زباله سوز منابع مطلوبی جذب شد و توزیع شهرستانی ان نیز مشخص است.در بحث فاضلاب نیز در خطوط انتقال، تصفیه‌خانه ها و بازچزخانی پساب نیز پیش‌بینی شده‌است.


معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه
زباله در مازندران تبدیل به معضل شده تاکید کرد: مدیریت درست در استان مهمتر است، به طوریکه ماندگاری جمعیت ساکن در مازندران بیشتر از مشهد مقدس نیست پس چرا مشکل پسماند در آنجا نیست؟

مرتضوی گفت: تفکیک از مبدا باید در دستور کارشهرداران قرار بگیرد و دولت بیشترین کمک را در حوزه پسماند به استان‌های شمالی کرده است‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha