واحد بخار نیروگاه چابهار به شبکه برق کشور متصل شد

مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی چابهار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "روح‌اله اسپنانی" با اعلام این خبر افزود: این نیروگاه دارای دو واحد گازی ۱۵۷.۵ مگاواتی و چهار واحد گازی ۲۵ مگاواتی است که با افزودن بخش بخار و اتصال این واحد به شبکه سراسری برق کشور، ظرفیت این نیروگاه به ۵۷۵ مگاوات افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه راندمان این نیروگاه با افزودن بخش بخار به ۴۵ درصد خواهد رسید، ادامه داد: با بهره‌برداری از این واحد نیروگاهی سالانه ۲۶۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد که ارزش آن معادل ۱۲۰ میلیون یورو خواهد بود.
اسپنانی با تاکید بر اینکه این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیون یورو توسط شرکت تولید نیروی جنوب‌شرق صبا ساخته شده است، اضافه کرد: بهبود پایداری شبکه برق و کاهش خاموشی در جنوب‌شرق کشور، ایجاد امکان استقرار صنایع انرژی‌بر در منطقه سواحل مکران و افزایش اشتغال در دوران ساخت و بهره‌برداری از جمله اهداف اجرای این پروژه بوده است.
مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی افزود: در دوران ساخت این واحد به طور متوسط ۳۵۰ نفر و در دوران بهره‌برداری از واحد بخار نیروگاه چابهار ۱۲۰ نفر مشغول به فعالیت خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha