ترویج آموزه‌های اخلاقی با توسعه ورزش های پهلوانی

معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استانداری زنجان گفت : توسعه و توجه به فرهنگ  پهلوانی در جامعه ورزشی نقش موثری در ترویج اخلاق ،ارزش ها و آموزه های فرهنگی و ملی در جامعه دارد که باید توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان ،ابوالفضل رفیعی عصر روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ورزش  نقش مهمی در ایجاد  سلامت،نشاط  و امید د جامعه دارد اظهار کرد: این مقوله را در ورزش های همگانی شاهدیم و نیاز جوامع  این است  که حداکثر نشاط و شادابی ایجاد کنیم و حرکت روبه جلو باشیم.

وی با بیان اینکه ورزش در حوزه جوانان جایگاه زیرساختی و فرهنگی در سطح استان و کشور دارد افزود: توسعه ورزش قهرمانی یکی از وظایف مهم اداره کل ورزش و جوانان است و تمامی کشورها نیز  در تلاش هستند که ورزش قهرمانی را گسترش دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه ورزش قهرمانی و اهتزاز پرچم در منطقه و جهان موجب تقویت روحیه ملی و انسجام ملی می‌شود، عنوان کرد:  امیدوارم بتوانیم با این  روحیه وبا استعداد یابی مناسب و حمایت پشتیبانی از استعداد ها بتوانیم ورزش قهرمانی را در بین جوانان ارتقا بدهیم و سهم استان را در کشور بالا ببریم.

رفیعی  با بیان اینکه باید توجه به اخلاق ورزشی که همزمان پا به پای توسعه ورزش قهرمانی و پهلوانی است مورد توجه مسئولان ورزش استان باشد بیان داشت:  بایستی در ترویج اخلاق ورزشی اهتمام ویژه‌ای داست تا آنطور که شایسته و بایسته کشور ایران است قدم های بیشتری برداشته شود .

وی تصریح کرد: توسعه و توجه به فرهنگ  پهلوانی در جامعه ورزشی نقش موثری در ترویج اخلاق ،ارزش ها و آموزه های فرهنگی و ملی در جامعه دارد که باید توجه ویژه‌ای شود.

این مسئول  با اشاره به  مناسبت سازی حضور بانوان ورزشکار ایرانی در ورزشی آسیایی و بین المللی، ابراز کرد: حضور بانوان ورزشکار ایرانی باحجاب در رویدادهای ورزشی موجب تشویق حضور بانوان مسلمان با رعایت حجاب در رویدادهای ورزشی شده است .

رفیعی  با اشاره به اینکه ورزش های بومی و محلی امکانات زیادی را می‌طلبد  افزود: انتظار مردم استان این است از باب عدالت ورزشی و شناساندن بازی های بومی محلی تقویت شوند  تا در نشاط و شادابی و شناسایی استعداد ها  قدم هایی برداشته شود.

وی با بیان اینکه  سیاست های جمعیتی و اشتغال از بیشترین موضوعی های نیازهای امروز کشور است بیان داشت: باید در این خصوص بر توانمند سازی و حمایت و نظارت سمن هایی که در این راستا فعالیت می‌کنند تمرکز بیشتری شود تا گام هایی  در سطح استان به جلو برداشته شود. 


 

علی خلیلی مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه امروز ۱۰۵ سمن در استان زنجان فعال است، اظهار کرد: ۴۷ سمن در زمان مدیریت من فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۶ مرکز مشاوره ازدواج امروز فعال است، ابراز کرد: ۱۱ مرکز مشاوره در زمان مدیریت اینجانب افتتاح و چند مرکز مشاوره ازدواج نیز در دست اقدام است.

خلیلی با بیان اینکه امروز هیچ پروژه ایراد داری در اداره کل ورزش و جوانان نداریم، عنوان کرد: اگر تحریم‌های ظالمانه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران نبود تمامی پروژه ها را افتتاح و از آنها بهره برداری می‌کردیم.

وی با بیان اینکه فاز اول استادیوم زیتون در دهه فجر آماده افتتاح بود، افزود: به دلیل نواقص جزئی اجازه افتتاح استادیوم را ندادیم.

 به گزارش خبرگزاری سلامت: در پایان این مراسم "جواد بازرگان" به‌عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان زنجان معرفی و از خدمات علی خلیلی، مدیر کل قبلی این اداره  تشکر و قدردانی شد.

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha