در ایام نوروز تمرکز ویژه بر روی بیماران مبتلا به کرونا و تروماست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: بیمار الکتیو در ایام نوروز در اولویت پذیرش قرار ندارند و تمرکز شبکه‌ها و بیمارستان‌ها روی بیماران کرونا و تروما خواهد بود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،  دکتر شاپور بدیعی در نشست ستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: شرایط نوروز امسال با ۲ سال گذشته متفاوت بوده و پیش‌بینی حضور ۸ تا ۱۰ میلیون نفر در مشهد در ایام نوروز ۱۴۰۱ شده است.

وی تصریح کرد: اوج حضور مردم در مشهد در شب و روز نیمه شعبان و لحظه سال تحویل خواهد بود، اما پیش‌بینی های لازم برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران از ۲۶ اسفند ماه امسال تا ۱۳ فروردین ماه سال آینده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ستاد نوروزی این معاونت در مرکز EOC به‌صورت ۲۴ ساعته مستقر است، خاطرنشان کرد: از مسئولان شبکه‌ها و بیمارستان‌ها می‌خواهیم که پذیرش بیمار الکتیو را در ایام نوروز در اولویت قرار ندهند و تمرکزشان روی بیماران کرونا و تروما باشد.

دکتر بدیعی افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۱ تعداد ۹ بازدید ویژه از سوی مسئولان وزارت بهداشت از نقاط پرتردد کشور از جمله مشهد دیده شده تا ضمن بررسی وضعیت موجود، اقدامات موردنیاز احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی حضور فعال متخصصان در مشهد و شهرستان‌ها شده تا زمان حضور برای همه یکسان باشد، گفت: در تمامی کلینیک‌ها باید گروه‌های داخلی، عفونی، جراحی، اطفال و زنان فعال باشند، ضمن اینکه فعال بودن بخش کرونای پشتیبان هم از ملزومات بوده است تا در صورت نیاز خدمات‌رسانی به‌موقع صورت پذیرد.

رییس ستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلینیک‌های بیمارستان‌های تک تخصصی ام‌البنین(س)، خاتم‌الانبیاء(ص) و امید که ویژه زنان، چشم و سرطان هستند باید از ۶ فروردین فعال باشند، پس از پایان دور نخست سفرهای نوروزی که شروع کار ادارات را در سال جدید داریم نظارت‌ها از مجموعه‌های فعال آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha