«شهید شاخص» استان زنجان در سال ۱۴۰۱ معرفی شد

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: شهید ناصر شهبازی از فرماندهان و رزمندگان دلاور در سال‌های دفاع مقدس به عنوان شهید شاخص این استان در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،مصطفی دودانگه؛با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تعدادی از شهدا را به‌عنوان شهید شاخص معرفی می‌کند، اظهار کرد: امسال پس از هم اندیشی‌ها و بررسی‌های گسترده در شورای جهاد فرهنگی استان و شهرستان‌ها و بهره گیری از نظرات پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان دفاع مقدس و اقشار مختلف بسیج،شهید ناصر شهبازی به عنوان شهید شاخص استان زنجان معرفی شد.

 وی تصریح کرد: این سنت حسنه، فرصتی بی نظیر برای فرهنگ سازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت و بازخوانی سبک زندگی شهدا و پرداختن به معیارها و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی و معرفی الگوهای عینی در تاریخ انقلاب اسلامی و بازآفرینی این الگو برای نسل جوان و نوجوان امروز است.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه معرفی شهید شاخص استان در راستای آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی این شهیدان گرانقدر و عزیز است، اظهار داشت: در راستای ترویج سبک زندگی شهدا گرانقدر و گوهر یابی از گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی، معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۸۹ پایه‌گذاری شد. 

دودانگه با بیان اینکه سازمان بسیج هر سال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تعدادی از شهدا را به عنوان شهید شاخص معرفی می‌کند، افزود: مومن و انقلابی، داشتن سابقه عمل جهادی برجسته در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع)، جریان ساز برای نسل جوان، جوان بودن، دارای حرکت‌های امیدبخش و نیز موفقیت در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری از جمله شاخصه‌های مهم انتخاب شهدای شاخص محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهید شاهرخ ضرغام(حر انقلاب اسلامی)؛ به عنوان شهید شاخص برادر در سطح کشور، شهیده فاطمه اسدی (بانوی مبارز انقلابی) ؛ به عنوان شهید شاخص خواهر در سطح کشور و شهید  سید حسین بدرالدین الحوثی از یمن(مجاهد فی سبیل الله)  به عنوان شهید شاخص بین الملل به عنوان شهدای شاخص بسیج معرفی شدند.
 

این مسئول افزود: به منظور آشنایی هر چه بهتر و بیشتر نسل جوان با شهدای سال، فعالیت‌های متنوع از جمله تبلیغات شهری شامل نصب بنر و تمثال شهدا در مکان‌های مهم و پر تردد شهر، اردوهای راهیان نور، نامگذاری مکان‌ها به نام شهدا، آشنایی با سیره این شهیدان در حلقات صالحین، برگزاری یادواره‌هایی با محوریت شهدا سال، چاپ و توزیع کتب مرتبط با زندگینامه شهدا، ساخت مستند زندگینامه شهدای والامقام و نشر وصیت‌نامه شهدا در صفحه‌های مجازی صورت می‌گیرد.
 

دودانگه‌ در ادامه تصریح کرد: امنیت کنونی کشور نتیجه فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی جوانان دیروز و امروز این مرز و بوم است و همه ما باید برای حفظ انقلاب و عزت و اقتدار کشور راه آنان را ادامه دهیم.  

وی با بیان اینکه  اعتلای امروز  پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی در دنیا، مرهون خون پاک و مطهر شهیدانی است که با حرکت در مسیر ولایت تا پای جان در مقابل مستکبران ایستادند و نقش ماندگاری را از جوانمردی خود در  تاریخ به یادگار گذاشتند، اظهار کرد: ارزشمندی و قرب مقام شهیدان به سبب وارستگی آنان و معامله همه هستی خود با خدای عزیز بود و این اوج کمال را در کلام و وصیتنامه آنان می‌توان دید. 

این مسئول با بیان اینکه مسلماً خون شهیدان، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است،گفت: خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده است. و به فرموده امام راحل همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان، عارفان، دلسوختگان و دارالشّفای آزادگان خواهد بود. 

دودانگه در پایان یادآور شد:علاقمندان میتوانند جهت  دریافت تصویر و زندگینامه شهدای شاخص به کانال روشنا استان زنجان به آدرس https://rubika.ir/roshana_zanjan و

 https://eitaa.com/roshana_zanjan مراجعه نمایند .

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha