رمزگشایی از کلاهبرداری اینترنتی در فریمان

فرمانده انتظامی شهرستان فریمان از شناسایی فردی خبر داد که با راه اندازی کانالی در یکی از شبکه های اجتماعی با عنوان فروش لباس از شهروندان کلاهبرداری می کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از خراسان رضوی؛ سرهنگ جواد خرسند فرمانده انتظامی شهرستان فریمان  بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت، مدعی شد برای خرید اینترنتی لباس به یکی از کانال ‌های خرید و فروش در فضای مجازی مراجعه کرده و از آنجایی که مبلغ پیشنهادی از آنچه در بازار وجود دارد بسیار ارزان تر بود با مسئول کانال ارتباط برقرار می کند. 


وی افزود: شاکی مبلغ 25 میلیون ریال را به عنوان پیش پرداخت به حساب مسئول کانال واریز می کند که پس از پرداخت هیچ خبری از دریافت کننده وجه و تحویل لباس موردنظر نمی شود. 


سرهنگ خرسند اظهار کرد: کارشناسان رصد و پایش فضای مجازی پلیس فتا با تحقیقات به عمل آمده دریافتند متهم با ساخت کانالی در یک شبکه اجتماعی، انواع البسه را با قیمت ‌های اغواکننده و دروغین، زیرقیمت بازار معرفی و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می کند. 


این مقام انتظامی گفت: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی متهم را در یکی از استان های غربی کشور شناسایی و با دستور مقام قضائی پرونده به منظور دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد. 
فرمانده انتظامی شهرستان فریمان به خریداران اینترنتی توصیه کرد؛ فریب تبلیغات کذب و دروغینی مانند کالای ارزان تر از بازار، شارژ ارزان قیمت و... را نخورند. 


شایان ذکر است کاربران فضای مجازی می‌ توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت ‌های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی درمیان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha