امضای تفاهم نامه همکاری مرکز منطقه ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فاوا در زنجان

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:  امضای تفاهم نامه همکاری مرکز منطقه ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فاوا در این استان پایه ریزی شود که  این مرکز منطقه ای به نوعی همکار پارک ها و دانشگاه‌های استان است .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،محمدجعفر صدیق‌دامغانی‌زاده صبح روز سه شنبه  در مراسم امضای تفاهم‌نامه مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فاوا که در استانداری زنجان با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره جدید ماموریت جدی خود را بر  برپاسازی شبکه ملی اطلاعات تعیین کرده است اظهار کرد: مقام عالی وزارت در این قضیه از عبارت فرمانده میدان استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه حجم تجارت  شبکه جهانی اطلاعات ۵ هزار میلیارد دلار است و ما یک درصد جمعیت جهان با نفوذ تکنولوژی بالاتر است افزود : سهم ما از این تجارت  ۵۰  میلیارد دلار می‌شود  که  این حجم تجارت می‌تواند برای یک پنجم خانواده ها شغل کامل ایجاد کند .

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد : شغل کامل یعنی اگر در خانواده ای متوسط درآمد  ۱۵ میلیون درآمد باشد مشکلی  وجود ندارد و با این کار می‌شود ۲۰درصد خانواده های ایرانی را شغل کامل ایجاد کند که یعنی نجات اقتصاد ایران .

صدیق خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات اگر  به درستی محقق شود  زمینه ساز تمدن توسعه تمدنی می‌شود  که حرکت ما بر اساس برپاسازی شبکه ملی اطلاعات است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری با استان امضا می‌شود که مرکز منطقه ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فاوا در این استان پایه ریزی شود  افزود: این مرکز منطقه ای به نوعی همکار پارک ها و دانشگاه‌های استان است .

این مسئول با بیان اینکه در این تفاهم نامه همکاری حجم اولیه در سال جاری چهار میلیارد تومان است بیان داشت : اگر کارها هرچه زودتر  و به خوبی پیش برود این اعتبار نیز در سال های آینده  قابل افزایش است ‌.

صدیق با بیان اینکه تمامی اعتباراتی که به شرکت های جوان  داده می‌شود تماما به صورت vc است اظهار کرد: نوع قراراداد به این صورت است که شرکت در محل کار حضور پیدا کند و بتواند تاییده پارک را دریافت کند میتواند سهم ماهانه را دریافت کند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha