تبانی برخی از فروشگاه های زنجیره ای با تولیدکنندگان

برنامه " تهران 20"، بیست و سوم اسفند ماه، با حضور " احمد اصانلو" رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص جایگاه این و اقدامات صورت گرفته برای کنترل بازار شب عید در طرح نوروزی گفتگو شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزرای سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما،رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تبانی برخی از فروشگاه های زنجیره ای با تولیدکنندگان توضیح داد: برای نمونه در یکی از پرونده های موجود یک شرکت تولیدی با یکی از فروشگاه های زنجیره ای قراردادی بسته به طوری که فروشگاه زنجیره ای شرط کرده است که رب گوجه خریداری شده از تولید کننده را با فرض آن که قیمت تمام شده برای عرضه 22 هزار تومان است، قسمت درج شده تغییر کند و به طور مثال 35 هزار تومان درج شود. در ادامه این محصولات با قیمت 35 هزارتومان وارد  فروشگاه زنجیره ای می شود و فروشگاه زنجیره ای نیز با ثبت تخفیف های 40 الی 50 درصدی، مردم را ترغیب به خرید رب گوجه مذکور می کردند. درحالی که با احتساب تخفیف درج شده توسط فروشگاه زنجیره ای همچنان قیمت نهایی فروش بیشتر از اصل قیمت تمام شده یعنی همان 22 هزار تومان بوده است.

وی افزود: یکی از دلایل حذف قیمت مصرف کننده بر روی کالا جلوگیری از این نوع تبانی هایی بود که به نوعی مردم و شهروندان با خرید کالاهای دارای تخفیف فریب می دادند.

در ادامه برنامه احمد اصانلو درخصوص نقش تعزیرات در کنترل قیمت ها گفت: زیرساخت ها و سازکارهایی که در بیست سال اخیر فراهم شده است متاسفانه سازمان تعزیرات حکومتی را به یک نهاد شبه قضائی و عملا به یک مرجعی صرفا برای رسیدگی به تخلفات، تنزل داده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: سه دسته از تخلفات در سازمان تعزیرات رسیدگی می شود؛ تخلفات کالا و خدمات، تخلفات حوزه بهداشت و درمان و مهم ترین آن تخلفات مرتبط با قاچاق کالا و ارز است.

همچنین در این برنامه طی ارتباط تلفنی با "اقبال شاکری" عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت مترو پرند گفتگو شد.

نماینده تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه ریزی شرکت عمران شهر های جدید بر این منوال بود که تا انتهای امسال فراخوانی برای پیمانکاری مترو پرند انجام شود، که متاسفانه هنوز به انجام نرسیده و طبق آخرین صحبت ها مقرر شد این فراخوان تا انتهای فروردین 1401 انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha