۱۷۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مجموعه ایثارگران است

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور اجتماعی و امور ایثارگران گفت:در حال حاضر ۱۷۵ نماینده مجلس شورای اسلامی از مجموعه ایثارگران هستند و این دلالت بر آن دارد که ملت به ایثارگران اعتماد دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان، محمود پاکدل ظهر روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان
با بیان اینکه مؤلفه‌های قدرت ملی ضامن بقا  کشورها است و هر کشوری برای ثبات کشور خود باید به دنبال قدرت ملی و اقتدار ملی باشد اظهار کرد:در دوران قبل می‌گفتند هر کشوری که نیروی نظامی بیشتری دارد قدرتمند تر است ولی بعدها مسائل اقتصادی وبرخورداری از فناوری روز   مدنظر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اما امروزه به جزء  مولفه‌های قدرت ملی، اگر سرمایه اجتماعی نباشد چندان کارایی لازم را ندارد و سرمایه اجتماعی در کنار بقیه مولفه‌ها باعث اقتدار ملی و قدرت ملی کشور می‌شود که ما در کشور ایران شاهد آن هستیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور اجتماعی و ایثارگران با بیان اینکه شاخص‌ترین و مهم‌ترین سرمایه اجتماعی کشور ما مردم هستند و گل سرسبد مردم هم ایثارگران هستند، تصریح کرد: ما مدیون این عزیزان هستیم و  بایستی تلاش کنیم این روحیه و سرمایه اجتماعی حفظ و تقویت شود.

پاکدل با بیان اینکه امروزه ایثارگران در جامعه ما قابل اعتماد و مرجع هستند بیان داشت: در حال حاضر ۱۷۵ نماینده مجلس شورای اسلامی از مجموعه ایثارگران هستند و این دلالت بر آن دارد که ملت به ایثارگران اعتماد دارند.

وی با بیان اینکه تعدادی از فرزندان و همسران شهدا و جانبازان جزو سرآمدان و نخبگان کشوری  هستند، افزود: بایستی برای تکریم این گروه تلاش وافری داشته باشیم و علاوه بر تکریم تکلیف اداری ثواب نیز دارد تا خدمات به نحو انجام شود .

این مسئول با بیان اینکه استان زنجان در طرح سپاس رتبه اول را  در کشور داشت، خاطرنشان کرد: بخشی از قانون جامع حمایت از ایثارگران در بنیاد شهید اجرا می‌شود و بخشی به عهده سایر نهادها است که بایستی اجرا شود .

در ادامه جلسه ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: مقام شهید و شهادت با عظمت است و ما مدیون خانواده هایی هستیم که این نسل را تربیت کردند.

وی افزود: برکات وجود شهدا در حفظ استقلال، عظمت نظام جمهوری اسلامی مستمر است و خون شهدا ضامن اقتدار کشور است.

رفیعی به تکریم خانواده شهدا اشاره کرد و گفت: تکریم این خانواده‌ها باید به شکل مطلوب انجام گیرد زیرا ما مرهون و مدیون این خانواده‌ها و ایثارگری آنها هستیم.

وی گفت: هر آمدنی رفتنی دارد و هر عزلی، نسبی و ما باید  فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشماریم و نباید به عنوان کار صرفا اداری به مسئولیت نگاه کنیم و باید گره گشای کار مردم باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: کار در بنیاد شهید تنها کار اداری نیست، بلکه کار اعتقادی و قلبی است زیرا با شهدا و خانواده‌های آنها ارتباط دارید و  مسئولان این حوزه باید قدر آن را بدانند.

وی افزود: مسئولان بنیاد شهید با توجه به هجمه دشمنان مخصوصا در زمینه کارهای فرهنگی کار بسیار زیادی در پیش رو دارند و باید به تولید محتوا در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه مبذول داشته و نسل جدید را با این فرهنگ آشنا کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت: در پایان این مراسم "امیر علی نیک بخش" به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان معرفی و از خدمات  علی کاظمی، مدیر کل قبلی  قدردانی شد.

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha