رشد ۵۶ درصدی بودجه شهرداری زنجان  و کاهش عوارض در سال ۱۴۰۱

شهردار زنجان گفت : با اشاره به افزایش بودجه  در سال ۱۴۰۱  شاهد کاهش عوارض در سال جدید  نسبت به ۱۴۰۰ خواهیم بود .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، علیرضا فیروزفر ظهر روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرداری اظهار کرد: رویکرد شهرداری فراهم کردن رفاه عمومی و توزیع عادلانه خدمات در شهر است.

علیرضا فیروزفر با بیان اینکه بزرگترین پروژه شهرداری زنجان، پارک هاشمی نژاد در منطقه بی سیم است، گفت: این پروژه در حال عقد قرارداد است که ۶.۵ هکتار به فضای سبز شهر در منطقه محروم به بهره برداری برسد.

وی یا بیان اینکه دفاع از حقوق شهروندان از وظایف شهرداری است و شهروند حق دارد در شهری زیبا زندگی کند افزود:  برخی وظایف هستند که فقط بر عهده شهرداری است که باید انجام شود اما در انجام برخی وظایف دستگاه‌های اجرایی نیز وظایفی برعهده دارند تا در یک حرکت منسجم باشند، اگر این انسجام نباشد خدمات ارائه شده شهرداری به تنهایی جوابگو شهر نخواهد بود.
 

شهردار زنجان با بیان اینکه  در بیش از ۲۰۰ نقطه شهر دستگاه های اجرایی مستقر هستند افزود : انتظار می رود  دستگاه های اجرایب در زیباسازی شهر اقداماتی را انجام دهند چرا که این حق مردم است از شهر زیبا برخوردار باشند .


فیروزفر ایجاد محیط امن و آرام برای شهروندان و اجرای برنامه های فرهنگی را از دیگر رسالت های شهرداری عنوان کرد و افزود : با هدف گذاری دقیق در سال جدید بر فرهنگ شهروندی متمرکز خواهیم شد تا شهری سالم و آباد داشت داشته باشیم

وی به برخی مشکلات در شهر و ضرورت پیگیری آن اشاره کرد و گفت: چندین پروژه نیمه تمام در شهر از جمله  پروژه سبزه میدان است و قدمت آن به یک دهه می رسد طی بازدید های میدانی از پروژه برخی مشکلات احصا شد که امیدواریم با مشارکت عوامل دخیل در این طرح این طرح به اتمام برسد .

شهردار زنجان با اشاره به بهره برداری فاز یک پروژه سبزه میدان در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: همه  دستگاه‌های خدمات رسان باید طرح‌های خود را در مورد سبزه میدان انجام دهند زیرا در صورت تکمیل پروژه به هیچ عنوان اجازه انجام هیچ کاری از جمله حفاری به دستگاه‌های خدمات رسان در سبزه میدان داده نخواهد شد.
 

فیروزفر با بیان اینکه فاز نخست پروژه سبزه میدان در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: سوم خرداد تقاطع زیرگذر پل امام حسن مجتبی به بهره برداری می رسد و همچنین معبر پادگان  نیز منوط به شرایط  آب و هوایی است که امیدواریم این طرح نیز در سوم خرداد سال آینده به بهره برداری برسد .

وی با اشاره به پارکینگ طبقاتی خیابان سعدی گفت :  این طرح در ۲ فاز پارکینگ و تجاری افتتاح  می‌شود ، و فاز تجاری این پارکینگ نیز امیدواریم  تا شهریور سال آینده نهایی  شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه برنامه ریزی دقیق از طولانی شدن پروژه ها جلوگیری می کند، اظهار کرد: پروژه زیرسازی راسته مسگرهای پایین زنجان و حل مشکل انشعاب فاضلاب و چاه های جذبی، در حال اجراست .

فیروزفر خاطرنشان کرد: یکی از اهداف شهرداری برای سال آینده در ساخت پروژه‌ها، اطلاع رسانی و دخیل کردن مردم در تصمیم‌گیری‌ها، تحقق و نظارت بر پروژه‌ها خواهد بود زیرا این کار باعث می‌شود فساد در شهر  ریشه کن شود
 

وی با اشاره به مهمتربن دغدغه  مردم در خصوص ترافیک شهر زنجان  گفت: کارهای زیادی در این حوزه صورت گرفته است ولی به دلیل نداشتن  انسجام کافی  این طرح  کامل اجرا نشده است .


این مسئول با بیان اینکه ساماندهی ایستگاه های اتوبوس و نوسازی ناوگان حمل و نقل در دستور کار شهرداری در سال آینده است افزود :  ۱۸ دستگاه اتوبوس و ۳۶ دستگاه مینی بوس به زودی به حمل و نقل شهر زنجان اضافه خواهد شد.

فیروزفر به مشکلات وجود مطب‌ پزشکان در مرکز شهر اشاره کرد و گفت: وجود مطب‌ها در مرکز شهر باعث ترافیک شده است و شهرداری به سازمانهای مربوطه اعلام آمادگی می‌کند کسانی که قصد انتقال مطب داشته باشند با مساعدت‌های حداکثری در کنار آنها است .

وی با بیان اینکه جانمایی بازارهای صنفی در شهر در دستور کار شهرداری در سال آینده است، گفت: نباید کسب و کار بازار در مرکز از رونق بیفتد.

این مسئول با بیان اینکه بودجه شهر زنجان با رشد  ۵۶ درصدی مصوب شده است بیان داشت:  این رشد بودجه ای  به هیچ عنوان فشار تحقق آن بر مردم نخواهد بود.
 
فیروزفر  با اشاره به افزایش بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: با این بودجه، شاهد کاهش عوارض در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ را خواهد بود و این نشان از خدمت به مردم است.

وی با اشاره به کاشت ۶هزار و ۲۵ اصله نهال در سطح شهر به مناسبت هفته درختکاری غرس شد افزود :  فیروز فر افزود:  و یک هزار و ۴۰۰ اصل نهال نیز در بین مردم به صورت رایگان توزیع شد.

این مسئول به اقدامات انجام شده و در حال انجام شهرداری در آستانه نوروز اشاره کرد و گفت: شستشوی جداول  ۱۶۴ کیلومتر، لایه روبی شهر ۴۹ کلیومتر، پیش بینی نصب ۲۶ المان که هشت المان هفت سین است، نصب ۱۸ المان خانه وزیری، گل کاری میادین شهر به تعداد ۹ هزار و ۵۵۰ گل و ۲۰ هزار بوته گل از جمله این اقدامات است.

وی به ساماندهی آرامستان اشاره کرد و گفت: تحول جدی در آرامستان خواهیم داشت زیرا معتقد هستیم که آرامستان فقط متعلق به دفن اموات نیست و باید برای مراجعان نیز خدمات جدید ارائه شود.
 

وی به برنامه های فرهنگی نیمه شعبان و نوروز در زنجان اشاره کرد و افزود: اجرای نمایش نشاط اجتماعی با حضور هشت تن از هنرمندان،  اجرای برنامه نورافشانی در ۱۲ نقطه شهر در شب نیمه شعبان، راه اندازی کارناوال نوروزی از ۲۵ تا ۲۸ اسفند از کارخانه کبریت تا پیاده راه سبزه میدان، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی تا ۱۲ فروردین در کارخانه کبریت، برگزاری جشن نوروز در پیاده راه سبزه میدان و راه اندازی تورگردشگری تا ۱۲ فروردین از اهم برنامه های فرهنگی در ایام نوروز ۱۴۰۱ است.


خبرنگار: زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha