بازدید بیش از ۲۰ هزار نفر از اماکن تاریخی استان زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت : در ایام نوروز امسال ۲۰ هزار و ۸۸۴ نفر از جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و توریستی استان زنجان بازدید کردند.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان با بیان اینکه در ایام نوروز امسال از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰تا ۴ فرودین سالجاری ۲۰ هزار و ۸۸۴ نفر از جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و توریستی استان زنجان بازدید کردند اظهار کرد: از این تعداد  ۱۵ هزار و ۷۳۴ نفر  از اماکن تاریخی و پنج هزار و ۱۵۰ نفر نیز از اماکن مذهبی استان  زنجان دیدن کردند. 

وی تصریح کرد: یشترین آمار بازدید در زنجان مربوط به موزه رخشیوخانه، مردان نمکی و عمارت ذوالفقاری با بازدید کننده ۸ هزار و ۸۸ نفر  ،خدابنده ۷ هزار و ۶۶۹ نفر ، سلطانیه ۴ هزار و ۹۲۹ نفر و ابهر با یک بنای تاریخی ۱۹۸ نفر بازدید کننده را  به خود اختصاص دادند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون تعداد شش هزار و  ۸۰ نفر شب در واحدهای اقامتی استان اسکان یافتند، عنوان کرد: بیشترین اسکان در مدارس ،خانه معلم، باشگاه فرهنگیان و... بوده است. 

ارجمند در ادامه  با بیان اینکه فروش صنایع دستی استان  زنجان نیز  نسبت به نوروز دو سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته بیان کرد : خوشبختانه مردم و مسافران استقبال خوبی از صنایع دستی کردند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌هایی که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان برای نوروز امسال دارد، بحث معرفی صنایع‌دستی استان است بیان کرد : در همین راستا نمایشگاه صنایع‌دستی در نوروز برپا شده است و صنعتگران استان زنجان با تلاش خود در صنایع‌دستی استان زنجان کیفیت را در کالاهای تولید حفظ کرده‌اند.

این مسئول  به توسعه صنعت مس، چاقو و ملیله‌کاری استان زنجان اشاره کرد و افزود: تعداد تولیدات صنایع دستی فلزی در استان زنجان به‌قدری زیاد است که  استان زنجان جزء سه استان برتر تولید صنایع‌دستی فلزی در کشور است.

ارجمند با اشاره به اینکه پیش از عید نوروز حجم فروش مس برای هدیه دادن و چیدمان سفره هفت سین بالا بود  افزود: در عید نوروز فروش  چاقو بیشتر از مس بوده است .

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha