افزایش بهای جهانی نفت خام در پی عملیات یمن علیه آرامکو

رسانه‌های عربی گزارش دادند حمله موشکی به تأسیسات نفتی آرامکو در جده، باعث افزایش قیمت جهانی نفت خام شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،بعد از عملیات موشکی نیروهای مسلح یمن علیه مواضع عربستان سعودی و تأسیسات نفتی آرامکو در جده، رسانه‌ها از افزایش بهای جهانی نفت خبر دادند.

شبکه «المسیره» بامداد شنبه گزارش داد: «پس از سومین عملیات شکستن محاصره علیه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی، قیمت نفت افزایش پیدا کرد».

در ادامه این گزارش آمده است: «قیمت هر بشکه نفت برنت به ۱۲۰ دلار و ۶۵ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز به ۱۱۳.۹ دلار افزایش پیدا کرد».

همزمان خبرگزاری دولتی سعودی (واس) به نقل از یک مقام در وزارت انرژی این کشور نوشت: «ما مسئولیتی در قبال کمبود عرضه نفت در بازارهای جهانی نخواهیم داشت».

این منبع رسمی در وزارت انرژی عربستان سعودی اضافه کرد: «[حمله به آرامکو] پیامدهای جدی برای بخش‌های تولید، فرآوری و پالایش داشته که بر ظرفیت تولید نفت عربستان تأثیر می‌گذارد».

شامگاه جمعه بود که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه جمعه از انجام علیات سوم «شکست محاصره» علیه عربستان سعودی خبر داد.

همزمان با تداوم آتش‌سوزی گسترده در تأسیسات آرامکو در جده، سطح هشدار و آماده‌باش در امارات نیز از بیم عملیات یمنی‌ها افزایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha