حفار غیرمجاز اموال تاریخی در شهرستان خرمدره دستگیر شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از دستگیری یک نفر در روستای قلعه حسینیه شهرستان خرمدره به همراه ادوات حفاری خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی فضلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان با اعلام این خبر اظهار کرد: در این عملیات، حفار غیرمجاز که در حال حفاری برای کشف اموال تاریخی در منطقه غیر ثبتی در روستای قلعه حسینیه بود، دستگیر و ابزارآلات مورد استفاده آنان ضبط شد.

وی افزود: مأموران اعزامی یگان حفاظت پس از کسب نیابت قضایی و با عملیات غافلگیرانه حفار غیرمجاز را حین ارتکاب جرم دستگیر و از تعدادی ادوات حفاری غیرمجاز  او را ثبت و ضبط کردند .

این مسئول تصریح کرد: متهم به دستور مقام قضایی پس از تنظیم صورت‌جلسه، بازجویی‌های اولیه و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
سرهنگ فضلی اظهار امیدواری کرد: با تقویت نظارت‌های اجتماعی بر فعالیت متخلفان عرصه میراث‌فرهنگی ،با همراهی میراث‌بانان افتخاری و همچنین گشت شبانه‌روزی، مأموران یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گام‌های مؤثری برای حفاظت و پاسداری از مواریث ارزشمند تاریخی و باستانی استان برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: هم وطنان  و همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha