برگزاری پویش خانواده طبیعت دوست در روز ۱۳ فروردین

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان از برگزاری پویش خانواده طبیعت دوست در روز طبیعت خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، امیر ارجمند با اعلام این خبر گفت:وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف گرامیداشت ورود به سده جدید و همزمانی آن با سفرهای نوروزی و روز طبیعت پویش خانواده طبیعت دوست در روز ۱۳ فروردین برگزار می‌کند.


وی آموزش و آگاه‌سازی عمومی طبیعت‌گردی مسئولانه با هدف حفاظت و احیای طبیعت، تشویق و ترویج فرهنگ طبیعت گردی و طبیعت دوستی، حفظ آیین‌های بومی با تاکید بر حفاظت از گنجینه‌های زیستی-فرهنگی کشور و ترویج مفاهیم، مهارت‌ها و فعالیت‌های طبیعت گردی مسوولانه را  از جمله مهمترین اهداف برگزاری این پویش عنوان کرد. 


مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان  در خصوص محورهای مهم برگزاری این پویش افزود: اجرای کارهای خلاقانه خانواده‌ها در راستای حفاظت از طبیعت، اجرای آیین‌ها و سنت‌های بومی در روز سیزه بدر، مدیریت پسماند، پخت غذا و شیرینی¬های مخصوص روز طبیعت، اجرای بازی‌های بومی و محلی و چگونگی گذران روز طبیعت در خانه از جمله محورهای این برنامه است.


ارجمند تصریح کرد این پویش بخشی از سلسله اقدامات برای اجرای برنامه ملی مسیر سبز – ایران پاک است که توسط سازمان محیط زیست کشور برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد:  علاقمندان برای شرکت در این پویش  تا ۳۱ فروردین ماه سالجاری مهلت دارند تا  مستندات خود را   قالب ۵ عکس یا یک فیلم ۳ دقیقه‌ای با موضوع حفظ طبیعت و محیط زیست، به نشانی اینستاگرام zanjan_cthh ارسال کنند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha