حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان خواف

وزیر ورزش و جوانان از مصوبه ۳۰ هزار میلیارد ریال از محل ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه زیرساختهای ورزشی کشور و کاهش مشکلات و کمبودهای این بخش توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که در راستای سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی و به نمایندگی از رییس جمهور به خواف سفر کرده بود، در نشستی صمیمی با فعالین حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، فرهنگی و سیاسی افزود: از این میزان ۲۰ درصد به بخش جوانان و بقیه به توسعه کمی و کیفی رشته های مختلف ورزشی تخصیص پیدا می کنند.

وی توجه خاص به بخش جوانان را از رویکردهای مهم وزارت ورزش و جوانان ذکر کرد و گفت: برنامه ریزی های این بخش به گونه این صورت می گیرد که بخش جوانان مظلوم واقع نشوند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در راستای تقویت ساختار جوانان در این وزارتخانه شورای عالی جوانان کشور در دولت سیزدهم و بعد از ۹ سال دوباره فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی سازمانهای مردم نهاد در بخشهای مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گفت: این سازمانها و یا تشکل‌های غیر دولتی باید مطالبه گر مسائل و مشکلات جوانان از مسوولان ذیربط باشند.

سجادی گفت: حداقل در ۲۰ درصد از ۲۸ هزار مجموع اماکن ورزشی کشور باید خانه های جوان تشکیل شود و این ساز و کار مهمی برای توجه به این رده سنی و مطالبه گری مشکلات و نیازهای آنان است.

وزیر ورزش و جوانان مهمترین رویکرد آیت الله رییسی رییس جمهور و دولت مردمی و انقلابی و عدالت محور سیزدهم را  افزایش اعتماد آفرینی در مردم عنوان کرد و افزود: خدمات  مسوولان باید به گونه ای باشد تا روحیه اعتماد نسبت به خدمات نظام جمهوری اسلامی را در مردم افزایش یابد.

فرماندار خواف هم خط راه آهن خواف به هرات را از دستاوردهای  بسیار مهم توسعه ای و رونق اقتصادی این شهرستان دانست و بر بهره گیری حداکثری از پتانسیلهای این بخش تاکید کرد.

مهدی عباسپور گفت: وحدت و انسجام و همدلی بین مردم شیعه و سنی و شرکت باشکوه مردم خواف در انتخابات و آیین مختلف دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی از نقاط شاخص این شهرستان برشمرد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی هم مهمترین مشکلات مردم این منطقه را محورهای مواصلاتی نامناسب و سانحه خیز از جمله محور سنگان خواف به تربت حیدریه برشمرد.

حجت الاسلام اکبر احمدپور گفت: توسعه و تقویت و مدرن سازی کشاورزی و حمایت جدی از کشاورزان را دیگر نیازهای مهم شهرستان خواف است.

وی با اشاره به اینکه توسعه معادن موجب رونق خواف می شود و ما دست سرمایه گذاران را در این بخش می فشاریم و از هر گونه حمایت از آنان دریغ نمی کنیم، گفت: ولی شرکتهای معدنی باید به جذب نیروهای بومی و رعایت و پرداخت حقوق دولتی اهتمام داشته باشند.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که در چهارچوب نخستین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان خراسان رضوی رضوی سفر کرده است روز پنج شنبه به نمایندگی از رییس جمهور برای بررسی مسایل و مشکلات به شهرستان مرزی خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی سفر کرد.

وزیر ورزش و جوانان در سفر به شهرستان خواف از شرکتهای معدنی سنگان خواف بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

خبرنگار: مطهر صنعتی_خواف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha