وزیرآموزش و پرورش و نماینده هیات دولت در تربت جام

وزیرآموزش و پرورش از پوستر همایش جهانی هزاره شیخ جام در شهرستان تربت جام رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا )ازخراسان رضوی؛ دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش و نماینده هیات دولت  در نشست صمیمی با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم تربت جام باتجلیل از مقام شامخ سردارشهید جعفرخانلری و خانواده اش در محل سالن شهید حسین نصیری  فرمانداری تربت جام برگزارشد گفت: شهرستان‌ مرزی تربت جام با قدمت تاریخی دیارعرفان، ادب،شعر، وحدت شیعه و اهل سنت است که برای استقلال نظام اسلامی ۶۳۱ شهید معظم تقدیم انقلاب کردند و استقلال کشور از برکت مجاهدت شهیدان ، ایثارگران  و هدایت رهبری معظم انقلاب است .

دکتر نوری با اشاره به اینکه چرا مشکلات زیاد است  ومحدویت را ندیدیم و تلاش را بایدزیادکنیم افزود: دولت از اول گفت نباید این تعداد فوتی کرونایی داشته باشیم که بحث تامین واکسن جدی گرفته شد دانشمندان جوان به میدان آمدند واکسن ساختند و الان هم دست یابی به واکسن امیکرون ثبت جهانی شد و این یک ظرفیت مردمی است.

وی با اشاره با اینکه ازبرخی ظرفیت ها استفاده نشده، تصریح کرد: در مراکز آموزش عمومی و عالی کوتاهی کردیم و مهارت را به فرزندان آموزش ندادیم که پس از تحصیل دنبال کار باشند و در حوزه تعلیم و تربیت به گونه ای بایدکارشود که تحصیل کرده بیکار نداشته باشیم.

وی ادامه داد: از این حوزه زجر می کشیم این همه منابع  نیروی انسانی تحصیل کرده داریم اما نیرویی که بتواند دراین عرصه نوآوری وخلاقیتش بروزکندکمتر داریم .

وزیر آموزش و پرورش  افزود: درسایر حوزه ها با هدایت مقام معظم رهبری به قدرت رسیدیم در حوزه بهداشت و درمان ، تولیدسلولهای بنیادی،انرژی هسته ای  ثبات وآرامش و امنیت با شهادت شهیدان همچون حاج قاسم سلیمانی، آشتیانی شهریاری و .....  به قله رسیدیم که آمریکا پای میز مذاکره آمده است وگرنه تکه تکه شده بودیم.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم بامردم ، برای مردم و دربین مردم است تاکید کرد:دولت برای جایگزینی مدارس کانسکی تامین اعتبارکرده است و درزمینه شفافیت و عدالت  یکی از کارهایی که باید انجام شود و به تصویر روشن است که به دولت گزارش بدهیم که درمرز چه گذشت ، چگونه هست و چه نیاز دارد.

دکتر نوری اضافه کرد: دردولت سیزدهم در حوزه‌پرداخت ها عدالت به جدکار می شود اگر نباشد احساس نابرابری می شود و کارها خوب انجام نخواهد شد و به مردم تکریم کمتر می شود.

وی ابراز داشت :دو کار سخت است هنر تعلیم و تربیت که برخی دارند و هنر مملکت داری خیلی سخت است و صبوری می خواهد دولت تا جا بگیرد مطالعات انجام بدهد و طرحهای روی میزبیاورد طول می کشد.

وی با اشاره به اینکه دردولت مصوبات پشت صف نمی ماند و با فاصله یک ‌هفته ای صادرمی شود ادامه داد: انتظارات از دولت متراکم است و یک‌مقدار مردم باید صبر کنند،  اجرای یک طرح هادی کمتر از ۶ماه طول می کشد طرح مطالعاتی آن آماده شود  مردم باید صبور باشند.

او با اشاره به وضعیت کشاورزی و مرزنشینان گفت :کشاورزان به هیچ وجه در دولت فراموش نمی شوند دولت  توجه جدی به مناطق مرزی دارد و ۱۶ استان‌کشور مرزی هستند که پشتیبان دفاعی خوبی برای کشور محسوب می شوندو فضاها باید متناسب با خود مرز درست شود و الان ۸هزار کلاس کانسکی داریم که برای دانش آموزان خوب نیست و نباید درجمع آنان تکرارشود که احساس کنند جای خوبی برای تحصیل ندارند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت  دو واحد آموزشی هنرستان کشاورزی و مجتمع آموزش عالی کشاورزی افزود: هنرستان کشاورزی و مجتمع آموزش عالی کشاورزی تربت جام باید به مرکر تحقیقات و مزرعه نمونه تبدیل شوند و به سمت پژوهش محوری حرکت کنند و رشته های مورد نیاز منطقه وبا نگاه نوآوری و خلاقیت بروند اگر این اتفاق افتاد جامعه دانش بنیان می شود تولید ملی افزایش پیدامی کند و اشتغالزایی صورت می گیرد.

دکترنوری ادامه داد: نخبگان تربت جام سرمایه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی ، هنری ، اقتصادی و ... این دیارهستند هراتفاقی بیفتد با حضور موثر نخبگان اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به برگزاری  همایش جهانی هزاره شیخ جام گفت: برگزاری هزاره شیخ جام‌ که از آثار مفاخر ما هستند باید ارج نهاده شوند و این ‌میراث فرهنگی و تاریخی باید به مرکز گردشگری تبدیل گردد و ثبت جهانی  شود.

وی با دفاع از حقوق معلمان و بازنشستگان تاکید کرد: موظفیم از حقوق تمام جامعه و معلمان دفاع جدی داشته باشیم و هر قانونی که در دولت وضع شود مکلف به انجام آن هستیم.

درپایان این نشست  پوسترهمایش جهانی هزاره شیخ جام توسط وزیرآموزش و پرورش رونمایی شد.

وزیرآموزش و پرورش و نماینده هیات دولت در تربت جام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha