۴۹۶ پروژه‌ در زیربنای بیش از ۳/۵ میلیون مترمربع توسط سازمان مجری احداث و تکمیل شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از بدو تاسیس تاکنون ۴۹۶ پروژه در زیربنای کل ۳ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۳۷۶ مترمربع را احداث و تکمیل کرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی   به بیان عملکرد سازمان در حوزه احداث ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از بدو تاسیس تاکنون،پرداخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از بدو تاسیس تاکنون ۴۹۶ پروژه را که شامل فضاهای درمانی، فضاهای اداری-آموزشی، فضاهای تامینی و تربیتی، فضاهای ورزشی، فضاهای فرهنگی، پروژه‌های ویژه (کتابخانه ملی، اجلاس سران و موزه قرآن) و طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی است در زیربنای ۳ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۳۷۶ مترمربع احداث و تکمیل کرد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ادامه داد: از ابتدای تاسیس سازمان تاکنون ۲۳۷ فضای درمانی (مراکز بهداشتی و بیمارستانی) با مجموع ۲۴ هزار و ۴۳۹ تخت در زیربنای ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع، ۱۶۱ فضای اداری و آموزشی در زیربنای ۵۸۴ هزار و ۸۲۵ مترمربع، ۸ فضای تامینی و تربیتی در زیربنای ۱۰۱ هزار و ۹۹۳ مترمربع احداث شد.

نبیان توضیح  داد: ۸ پروژه ورزشی در زیربنای ۱۲۶ هزار و ۶۸۸ مترمربع، ۸ پروژه فرهنگی شامل مصلی و اماکن مذهبی در زیربنای ۲۶ هزار و ۷۷۰ مترمربع، ۱۱ پروژه ویژه (کتابخانه ملی، اجلاس سران و موزه قرآن) در زیربنای ۲۷۹ هزار و ۷۰۰ مترمربع توسط سازمان مجری از ابتدای تاسیس تاکنون احداث و تحویل شد.

به گفته وی، انجام ۴۹ طرح مطالعاتی و پژوهشی از دیگر اقدامات انجام گرفته است.  

گفتنی است، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی بزرگترین سازمان تخصصی احداث ساختمان‌های دولتی و عمومی کشور است. این سازمان، سال ۱۳۷۲ پس از تصویب اصلاح ساختار تشکیلاتی وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان یکی از سازمان های وابسته به وزارتخانه ای که بعدها به وزارت راه و شهرسازی تبدیل شد، آغاز بکار کرد. تمرکز سیاست‌گذاری، مدیریت و هماهنگی، افزایش کیفیت،کاهش زمان اجرا و قیمت تمام شده در ساخت بناهای دولتی و عمومی هدف‌هایی بودند که سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی برای دستیابی به آنها بنیان نهاده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha