اقتصاد دانش بنیان نگاه علمی و فناورانه به تولید در تمام عرصه ها است

نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه زنجان  گفت : منظور از اقتصاد دانش بنیان  نگاه علمی و فناورانه به تولید در همه عرصه ها است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، علی خاتمی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه خدا بی نیاز است و بی نیازی خدا ذاتی است اظهار کرد : آن بی نیازی ارزشمند است که کسی به انسان کمک نکرده باشد.

وی با اشاره به اینکه در آیات  قرآن آمده  است که اگر شکر گذار نعمت باشید نعمت را افزایش میدهم افزود : باید از خدایی که بی نیاز است شکر گذار نعمات پروردگار باشیم .

نماینده ولی فقیه استان زنجان با بیان اینکه امروزه روان شناسان نفس را به روان ترجمه می‌کنند افزود: کسانی که زبان تشکر دارند از سلامت  نفس برخوردار هستند .

حجت الاسلام خاتمی  با بیان اینکه هرساله مقام معظم رهبری در اول فروردین خطوط کلی رئوس سیاست های کلان اداری و داخلی و خارجی را بیان می‌کند  اظهار کرد:  تمام مدیران باید در عرض یک ماه در رابطه با شعار سال مقام معظم رهبری و نقشه راه ترسیم شده برای دستگاه مورد نظر خودشان  چه ریل گذاری را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه منظور از اقتصاد دانش بنیان  نگاه علمی و فناورانه به تولید در همه عرصه ها است بیان کرد : اقتصاد دانش بنیان موجب کاهش هزینه های تولید ،افزایش بهره وری ،ارتقای کیفیت محصولات ،رقابت پذیر شدن تولیدات در بازارهای جهانی و کاهش تمام شده محصولات در داخل خواهد بود .

این مسئول  با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اینکه  یکی از بخش های تولیدی که باید با محور دانش بنیان توجه شود حوزه کشاورزی و دامداری است که  بسیار حائز اهمیت است بیان داشت : کشور باید در محصولات پایه غذایی مانند گندم ،جو ،خوراک دام ،و...به امنیت کامل و خودکفایی لازم دست پیدا کند .

حجت الاسلام خاتمی  با اشاره به اینکه بامتاسفانه بخش کشاورزی جز وابسته ترین بخش های کشور به واردات است که باید این وضع تعدیل شود  افزود: مبارزه با این وابستگی هم خیلی کار سختی است، چون عدّه‌ای از این واردات موادّ کشاورزی از خارج، منافع بسیار بزرگی دارند و احتمالا نفوذ و کارشکنی  آن هابرخی از دستگاه ها  و وزارت خانه ها دشوار است  اما مسئولان باید همت کنند و این کار سخت را انجام دهند .

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha